Paranormal Activity: The Marked Ones (2014)

 photo paranormalactivity5_zps4daf8de0.jpg 
Paranormal Activity: The Marked Ones (Skräck, Rysare, Thriller): 
Jesse hör konstiga ljud ifrån en lägenhet där en kvinna har mördats och han bryter sig därför in för att kolla läget. Strax därefter uppstår oförklarliga märken på hans arm och detta är bara början på ett helvete av mörka krafter som inte kommer ge sig fören de har tagit över hans själ
 
 
BETYG och RECENSION: 
Paranormal Activity: The Marked Ones är en spin-off på Paranormal Activity filmserien och kan ses som den femte filmen ut i skaran. Dessvärre är detta en av de sämsta filmserier som jag någonsin har sett och en spin-off gör inte saken bättre. Dessa filmer är rent ut sagt så genomruttna att det inte finns ord som kan beskriva hur dåliga de faktiskt är och för att göra saken ännu lite värre så är de inte det minsta skrämmande utan bara otroligt fjantiga. Som jag har sagt innan så spökar det mer hemma i min lägenhet än vad det gör i dessa filmen men ändå så hade jag inbillat mig att Paranormal Activity: The Marked Ones kanske skulle kunna vara ett undantag, men jag hade tyvärr hoppats på på tok för mycket och ännu ett bottennatt är hittat.
 
 photo pa-the-marked-ones03_zps6332cb87.jpg
Oj så skrämmande, eller snarare inte alls
 
Precis som i övriga Paranormal Activity filmer (har dock ej sett den fjärde) så är det den skakiga handkamera som tar över bilden och förstör den lilla tjusning som kanske kan finnas gömd någonstans och istället för de tråkiga stillbilderna med "skrämmande" moment få vi se fjanten Jesse på fyllan, allt för att framkalla gäspningar. Så ja, Paranormal Activity: The Marked Ones är precis lika dålig som de övriga filmerna i filmserien, om ännu inte lite sämre, och det är ett helvete att ta sig igenom skiten utan att somna. Det värsta är ändå att filmen knappt inte ens fungerar som en skaplig godnattsaga utan allt den gör är att få mig att dö i tristess.
 
 photo pa-the-marked-ones02_zps92492393.jpg
 Med hjälp av en skakig handkamera tar vi oss igenom filmen och det är aldrig smickrande.
 
Det finns inte så mycket mer att säga om Paranormal Activity: The Marked Ones, filmen är helt enkelt bara extremt genomrutten med sina fula och tröga manliga karaktärer som självklart får de snygga brudarna på sina armar. Men hej, det finns iallafall ett fåtal scener som är lite småäckliga att titta på men de är dessvärre inte alls skrämmande och därför vinner inte filmen heller något på det. Så gör mig en tjänst, undvik filmen eller se den för att bli uttråkad, det finns helt enkelt inga andra alternativ.
 
 photo pa1_zps0ca19101.jpg
Ja, lite misslyckat snusk här B-filmerna till.
 
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: Paranormal Activity: The Marked Ones.
Svensk titel: Paranormal Activity: The Marked Ones.
Genre: Skräck, Rysare, Thriller.
Skådespelare: Andrew Jacobs, Jorge Diaz, Gabrielle Walsh, Renee Victor, Noemi Gonzalez, David Saucedo m.fl.
Regi: Christopher Landon.
Manus: Christopher Landon och Oren Peli.
Speltid: 81 min (Theatrical Version), 101 min (Extended Version, endast på Blu-ray).
Språk: Engelska.
Produktionsland: USA.
Utgivningsår: 2014.
Taglines: - .
Åldersgräns: 15 år.
Biorelease: 3 Januari 2014.
Distributör: Paramount.
DVD och Blu-rayrelease: 21 Maj 2014.
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (Blu-ray): Includes Extended och Theatrical Version, Found Footage.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (DVD): Found Footage.
                    Paranormal Activity 2 (2010)
                    Paranormal Activity 3 (2011)
                    Paranormal Activity 4 (2012)

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: