Paranormal Activity 3 (2011)

 photo paranormal_activity_3_nordic-14991767-frntl.jpg 
Paranormal Activity 3 (Rysare):
Att syskonen Katie och Kristi är hemsökta är ingen hemlighet, men att de började så tidigt hade ingen kunnat tro. För när ett gäng gamla VHS band dyker upp avslöjas en del skrämmande detaljer om flickornas barndom.
 
 
BETYG och RECENSION: 
Det finns endast ett fåtal filmer som jag verkligen hatar och hela Paranormal Activity filmserien tillhör tyvärr några utav dom. Det finns knappt några andra filmer som gör mig så ointresserad som dessa men som jag ändå måste se och allt detta på grund av att jag råkade köpa den första Paranormal Activity filmen på rean för längesedan. Därefter har köptvånget tvingat mig till att köpa både Paranormal Activity 2 och nu den tredje filmen i filmserien och de blir dessutom bara sämre och sämre ju fler filmer som kommer ut. Just i Paranormal Activity 3 så få vi inte bara se filmen genom en skakig och rutten handkamera utan denna gång så få vi också se filmen genom en annan film som spelas upp på tv. Syskonen Katie (Katie Featherston) och Kristi (Sprague Grayden) hittar nämligen några gamla VHS band som tillhörde deras mamma Julie (Lauren Bittner) och hennes pojkvän Dennis (Christopher Nicholas Smith), och precis som sina barn så har även de filmat en del konstiga händelser som inträffade i deras hus under tiden då Katie (Chloe Csengery) och Kristi (Jessica Tyler Brown) var små.
 
 photo ParanormalActivity3a.jpg
Katie och Kristi är två lättskrämda vuxna människor
 
Precis som i övriga Paranormal Activity filmer så få vi än en gång sitta och stirra på en stillsam ruta där tomma och händelselösa rum visas upp och om vi har tur så kommer det en vindpust som få omgivningens alla småsaker att röra lite på sig. Dock så spökar det fortfarande mer både hemma hos mig själv och på mitt jobb än vad det gör i filmen, och för att göra det hela ännu mer "skrämmande" så har de slängt in ett litet barn som snackar med sin lossas kompis som inte finns där för de vuxnas ögon. Men ärligt talat, vilken unge sysslar inte med sånt där? Och bara för att ett barn pratar med något som inte syns så betyder det ju inte att det är obehagligt och det blir absolut inte skrämmande. Och för att göra filmen ännu mer skruvad och dum så möter också Paranormal Activity 3 början av en hemmagjord porrfilm och jag kan inte riktigt förstå varför någon frivilligt skulle välja att se en hemmagjord porrfilm som har ens föräldrar i huvudrollen. Normala människor hade väll stängt av skiten så fort man förstod va det rörde sig om, men det gör de inte här inte.
 
 photo ParanormalActivity3.jpg
Flickorna var minst lika fega när de var små
 
Nej, Paranormal Activity 3 är sämre än de andra två skitfilmerna ur samma filmserie och tyvärr så är slutet på "sagan" ännu inte nått. En fjärde film finns ute och jag skulle ljuga om jag sa att jag tror att den är bättre. Men nu är det den tredje filmen vi snackar om och jag måste erkänna en sak. Jag vände bort blicken långt innan jag kom fram till slutet och därför är allt nu lite lulligt. Men i vilket fall som helst så kan jag säga att Paranormal Activity 3 är en utav de sämsta filmerna som jag har sett men jag vågar ändå inte ge den 0 av 5, för det kan ju faktiskt bli ännu sämre i nästa film.
 
 photo ParanormalActivity3b.jpg
Hjälp, en skugga i spegelbilden
 
Tidigare filmer i Paranormal Activity filmserien:
  1. Paranormal Activity (2007)
  2. Paranormal Activity 2 (2010)

Kommentarer
Nicklas säger:

Tycker synd om dig! Jag hatar också Paranormal activity... så jag har inte köpt dem ;)
Hur ställer du dig till "the blairwitch project"?

Svar: Jag köpte den första film utan att veta så mycket om den, och det var ju ett bottennapp av inte dess like. Eftersom jag inte kan göra mig av med filmer som jag inte tycker om och eftersom jag också måste ha alla i en filmserie så blir det som en ond cirkel ibland. En hemsk och fruktansvärd cirkel som är mer skrämmande än filmerna i fråga. Usch... Asså jag tror inte att jag har sett hela TBP, jag har snarare bara börjat titta på filmen på tv en gång för längesedan. Jag retade då upp mig på den skakiga bilden och stängde av. Men var gång jag ser en film som är filmad med en skakig handkamera så beskyller jag The Blairwitch Project. Jävla skitfilm som har banat väg för dessa fjantigheter. Jag blir ärligt talat helt jävla dum i huvudet när jag ser såna filmer... Örk säger jag bara... örk.
...Liiinna

2013-04-19 Kl: 18:32:44
Micke säger:

Du hatar verkligen Paranormal Activity-filmerna, ändå fortsätter du att se på de.

Svar: Jag måste ju, ha man sett en så måste man se alla. Det är en oskriven lag =)
...Liiinna

2013-04-19 Kl: 21:47:02
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
tommy säger:

men testa se på REC istället men dom e på spanska. om du inte redan sett dom då.

Svar: Rec har jag inte sett men jag har sett den amerikanska versionen av filmen (som jag inte kommer ihåg vad heter just nu) och den var rätt så bra. Men skräck är ingen favorit tyvärr...
...Liiinna

2013-04-24 Kl: 19:15:20
URL: http://runtjordenfastkvar.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: