Paranormal Activity (2007)

Photobucket
Paranormal Activity (Rysare):
Det unga paret Katie och Micah har nyligen flyttat in i ett hus i förorten när de får spöklikt besök. För att kunna fastställa vad som händer filmar de händelserna i sitt hem under nätterna.
 
 
BETYG och RECENSION:
Paranormal Activity är egentligen klassad som en skräckfilm men jag tycker mer att den påminner om en rysare. Filmen både är och känns ruggigt billig vilket jag inte uppskattar och dessutom så är det inte till någon fördel att jag inte tror på det som jag här få se. Allt känns så fejkat precis som skitprogrammen Hemsökta Hus och Det Okända som vi kan se på före detta TV4 Plus om kvällarna. Jag kan med andra ord inte förstå hur något trams som detta har kunnat ta världen med storm och fått folket i biosalen (som vi kan se i trailern) att bli livrädda. De alla måste antagligen ha varit efterblivna eller riktigt lättskrämda, för detta tramset kan ju inte ens en 5 åring bli rädd för. Paranormal Activity är liksom inte skrämmande för 5 öre och det händer mer spöklika saker i min lägenhet än vad det gör i Katie (Katie Featherston) och Micah's (Micah Sloat) hus. Men filmen få trots allt ett litet plus i kanten och det är för att den är mer trovärdig än skitfilmen Närkontakt - The Fourth Kind som jag såg för ett tag sedan. Paranormal Activity går nämligen att se utan större problem om jag snabbspolar den, för då halveras mitt plågande och jag kan se filmen på ca 40 minuter. Sen kan jag ju alltid tillägga att hela filmen inte är helt värdelös, utan de sista 5 minuterna är faktiskt rätt bra. Det är bara för jävla synd att vi ska behöva vänta så länge för att något spännande ska hända. Jag köpte dessutom filmen till ett pris av 0 kr hos Cdon och jag måste ju erkänna att den är värd sitt pris. Men vad som retar mig är att jag nu måste köpa uppföljarna, för har jag köpt en så måste jag ha alla.
 

Kommentarer
Micke säger:

Jag såg den på bio, och tyckte det var en kuslig film bitvis. Det finns tre olika slut på filmen. Tvåan släpps på DVD nästa vecka.

2011-03-18 Kl: 00:56:36
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Daniel säger:

Vad är skillnaden på en rysare och en skräckfilm? Vore intressant vad du har för teori. För mig är rysare nämligen bara en synonym till skräckfilm.

2011-03-18 Kl: 09:22:41
URL: http://filmvetaren.blogspot.com/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: