The Twilight Saga: Eclipse (2010)

 photo TheTwilightSaga-Eclipse1.jpg 
The Twilight Saga: Eclipse (Fantasy/Drama/Romantik/Thriller/Äventyr):
Någon håller på att skapa sig en vampyr armé med nyfödda och blodtörstiga vampyrer som sedan ska få attackera Bella och allt tyder på att Victoria ligger bakom kuppen. För att kunna skydda Bella blir vampyrerna tvingade att slå sig samman med varulvarna och än en gång sätts Edwards och Bellas kärlek på prov. Dessutom måste måste Bella snart bestämma sig för om hon vill fortsätta vara mänsklig eller om hon ska låta sin kropp svalan och blir till en vampyr.  
 
 
FILMEN FÅR:
The Twilight Saga: Eclipse är den tredje filmen i The Twilight Saga och nu börjar saker och ting äntligen att hända. Filmserien ökar sitt tempot, fighterna sätter igång och Bellas (Kristen Stewart) liv är hotat än en gång då den blodtörstiga vampyren Victoria (Bryce Dallas Howard), som nu har fått ett nytt ansikte, har gett sig fan på att utrota henne. Det är även här i The Twilight Saga: Eclipse som svartsjukan börjar spira ordentligt och där alla slås om att få vara nära Bella. Vem ska vinna hennes hjärta? Är det vampyren Edward (Robert Pattinson) som praktiskt taget redan har henne eller är det varulven Jacob (Taylor Lautner) som vägra ge upp? Vem som än vinner så gillar jag svartsjukan som vi här få se och jag njuter nästan av karaktärernas missöden.
 
 photo eclipse.jpg
Vampyren Victoria har fått sig ett nytt tryne.
 
I de tidigare filmerna så har varulvarna och vampyrerna hatat varandra men nu få de båda "raserna" slå sig samman för att skydda Bella då en nyfödd vampyr armé förbereder sin attack, vilket självklart spä på svartsjukedramat en aning. Det är just allt drama och alla fighter som gör att The Twilight Saga: Eclipse blir en av de lite bättre filmerna i The Twilight Saga och jag skulle nog kunna säga att detta är den bästa filmen än så länge. Men självklart finns det även här stunder då allt rullar på lite segt och filmen går lite upp och ner. Ena sekunden är det actionladdat för att sedan svala en aning och återigen öka tempot.
 
 photo eclipse1.jpg
Svartsjukan härjar när Jacob måste hålla Bella varm
 
Trots en del upp och ned gångar i The Twilight Saga: Eclipse så är filmen den som lockar mig mest och jag har nu också gjort en totalomvändning. The Twilight Saga har gått ifrån att vara en filmserie som jag inte hade mycket respekt för till att bli något av en drog som jag inte kan få nog av och just nu längtar jag något otroligt till nästa film i sagan. Två filmer återstår och jag kan inte vara mer laddad än vad jag är just nu.
 
 photo eclipse2.jpg
Vampyrer och Varulvar går hand i hand
 
 
Tidigare filmer i The Twilight Saga filmserien:

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: