The Twilight Saga: New Moon (2009)

 photo TheTwilightSaga-NewMoon.jpg
The Twilight Saga: New Moon (Fantasy/Drama/Romantik/Thriller/Äventyr): 
Efter en blodig händelse hemma hos familjen Cullen så bestämmer sig Edward för att dra sig undan och lämna Bella, bara för att skydda henne. Dock resulterar detta i att Bella försvinner in i en depression och snart börjar hon också umgås med Edwards "ovän" Jacob. Hon utsätter dessutom sig för faror i hopp om att få en glimt av Edward och kanske även få honom att komma tillbaka.
 
 
FILMEN FÅR:
Det är dags för mig att fortsätta Twilight Sagan och det gör jag i form av att se den andra filmen, The Twilight Saga: New Moon. Vampyren Edward (Robert Pattinson) som tog upp så gott som all plats i den första filmen Twilight gör här bara ett snabbt inhopp och han lämnar nu plats för varulven Jacob (Taylor Lautner), som även raggar stenhårt på Bella (Kristen Stewart) nu här Edward är ute ur bilden. Bella själv, hon spenderar dagarna med att vara ledsen och deprimerad efter Edwards plötsliga försvinnande och hon finner mening med livet genom att just offra livet för fjantiga småsaker som att hoppa ifrån klippor, hoppa på motorcyklar som körs av främlingar och genom att ta andra dumma beslut. The Twilight Saga: New Moon kör helt enkelt på ett mer deprimerade tempo där intrigerna är många.
 
 photo Newmoon.jpg
Bella sitter och surar under ca halva filmens gång.
 
När jag såg The Twilight Saga: New Moon för några år sedan så blev jag inte direkt imponerad utan jag blev snarare bara besviken... på allt. Men nu så finner jag denna filmen något bättre och det kan nog vara för att jag råkar tillhöra "team Jacob". Även om jag egentligen inte vill se Bella tillsammans med någon av de två killarna så är det ändå Jacob som jag föredrar. Han är helt enkelt bättre för henne men alla vet väll redan nu hur detta dramat kommer sluta.
 
 photo Newmoon4.jpg
Jacob raggar stenhårt medan Bella biter och slickar sig om läppen.
 
The Twilight Saga: New Moon är kanske något mer actionladdad än den första filmen och den är även lite mer händelserik trots att Bella mest sitter och surar. Romantiken som glimmade förbi i första filmen är nu utbytt till svek och smärta. Men det finns ändå stunder då kärleken hänger i luften eftersom Jacob vägrar ge upp hoppet om att vinna Bellas hjärta, men att hans kärlek sedan kanske inte blir besvarade är en helt annan femma.
 
 photo Newmoon2.jpg
Edward blinkar förbi.
 
Vampyren Victoria (Rachelle Lefevre) som syntes till redan i förra filmen fortsätter nu sin jakt och Bellas liv är som vanligt i fara och alla vill så klart rädda henne. Edwards frånvaro, som går ut på att hålla Victoria borta ifrån Bella, funkar kanske inte hela vägen ut och det hjälper ju inte att Bella letar efter trubbel. Ja, The Twilight Saga: New Moon är filmen med massa drama och även om den kanske inte är lika bra som Twilight så är den ändå underhållande på ett deprimerande sätt. Sagan rullar vidare och jag få ändå erkänna att ser fram emot nästa film i The Twilight Saga.
 
 photo newmoon5.jpg
Låt kampen börja
 
 
Tidigare filmer i The Twilight Saga filmserien:
  1. Twilight (2008)

Kommentarer
Sofia - En blogg om tv-serier säger:

sv: Jag var på tok för lat för att orka skriva ner alla serier som jag har på min lista, men jag får förslka att tag i det någon dag och då hamnar den på bloggen :)

Svar: Jag kan vänta =)
...Liiinna

2013-04-03 Kl: 11:55:23
URL: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson
FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

jag tkr att den är den bästa twilight filmen.

Svar: Själv så föredrar jag film nr. 4, Breaking Dawn - part 1 =)
...Liiinna

2013-04-03 Kl: 14:15:42
URL: http://efji.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: