Fast & Furious 6 (2013)

 photo fast_furious_6_zps372f9fda.jpg
Fast & Furious 6 (Action/Kriminalare/Thriller):
Shaw och hans team slår till snabbt och innan någon hinner reagera har kaoset brutit ut och brottslingarna är då också långt borta. Agenten Hobbs har kämpat länge för att få fast det kriminella gänget men dock utan framgång, så nu vänder han sig därför till Dom och hans gäng, och för att få dom med sig visar han en bild på Letty som sägs vara död.
 
 
FILMEN FÅR:
Den 22 Maj 2013 gick Fast & Furious 6 (ny originaltitel: Furious 6) upp på biograferna här i Sverige och jag fanns självklart då på plats för att avnjuta filmen, och till min stora glädje så fick jag en tom biofåtölj på varje sida om mig så jag kunde bre ut mig bäst fan jag ville. En perfekt bioupplevelse med andra ord. Men i vilket fall som helst så sägs Fast & Furious 6 vara den näst sista filmen i The Fast and the Furious filmserien men något liknande fick vi ju visserligen också höra om den tredje filmen, The Fast and the Furious: Tokyo Drift, och ändå så fortsatte filmerna att ploppa upp, men nu måste väll ändå informationen stämma.
 
 photo fast-and-furious-6-still10.jpg
Letty lever och leker med de onda grabbarna!
 
I den förra filmen, Fast Five, så fick vi i eftertexten se ett klipp som tydde på att Letty (Michelle Rodriguez) levde och nu börjar alltså jakten på henne och detta leder åtminstone till ett kärt återseende för mig, även om hon nu kanske har bytt sida och tappat minnet. Annars så är även Dominic "Dom" Toretto (Vin Diese), Brian O'Conner (Paul Walker), Mia (Jordana Brewster), Hobbs (Dwayne Johnson) och övriga karaktärer tillbaka (så klart) och bara synen av dessa pojkar får mig att börja le samtidigt som jag bli alldeles varm inombords.
 
 photo fast-and-furious-6-image04.jpg
Det gamla kära gänget
 
Vad jag verkligen uppskattar med Fast & Furious 6 är att vi i början utav filmen få se en del återblickar samtidigt som en del text rullar förbi och det hjälper iallafall en glömsk person som mig att få kläm på läget då jag lätt glömmer vad som en gång har hänt. Som vanligt så är det fult ös medvetslös när det gäller dessa filmer och det hela börjar snabbt för att sedan lugna ner sig en aning och det avslutas sedan med att Fast & Furious 6 öka takten igen.
 
 photo fast-and-furious-6-image08.jpg
Fullt ös medvetslös
 
Under filmens gång får vi även vara med om en del svek och en del dödsfall som båda kommer som en chock och som en sorg, men jag gillar att det är oväntat. Dock kan jag väll inte direkt påstå att Fast & Furious 6 är den bästa filmen i skaran och om ni frågar mig så ligger fortfarande Fast Five i ledningen. Fast & Furious 6 är ändå både bra, rolig och sevärd men jag hade ändå önskat att de höll ett högre tempo rätt igenom hela filmen, för tyvärr så blir det lite segt emellanåt.
 
 photo fast-and-furious-6-image10.jpg
Vilka överlever och vilka dör?
 
Dock satt jag och väntade i 2 timmar och 10 minuter på att en viss skådespelare skulle synas till, Jason Statham, men han dök inte upp fören i eftertexten. Så ska du se filmen, sitt kvar. För det kommer mera en bit in i eftertexten och för att undvika spoiler, håll dig borta ifrån Discshop's Fast & Furious 6 sida som förhoppningsvis har blivit ändrad.
 
 photo fast-and-furious-6-10.jpg
Roman (Tyrese Gibson) är den som tillför mest komik i filmen men sin klantighet.
 
 
Tidigare filmer i The Fast and the Furious filmserien:
  1. The Fast and the Furious (2001)
  2. 2 Fast and 2 Furious (2003)
  3. The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
  4. Fast & Furious (2009)
  5. Fast Five (2011)
 

Kommentarer
Sofia Wigen säger:

SV: (igen) haha, nemen jag gillar Lucy Hale, jag gillar Sci-fi också, så den ska jag ta och se ikväll! Jag ser typ två filmer varje kväll på min dator, jag vet inte om du vet om den här sidan, men det är en jättebra film sida, dock utan svensk text, men man fattar ju lite engelska: http://megashare.info
Jag ser filmer där hela tiden, annars brukar jag använda http://swefilmer.com

Svar: Jag tillhör den sorten som endast ser på film genom att jag köper dom. Jag streamar aldrig eftersom jag vill ha bästa kvalité, ser inte filmer på TV med reklampauser eftersom det förstör känslan och laddar jag ner en film så är det enbart fall Sverige inte tar in den snabbt nog. Det kan ta år för mindre kända filmer att hitta till Sverige och då tycker jag att man har rätt till att ladda ner. Jag menar, jag hade ju köpte om den bara fanns och tar Sverige inte in den få de skylla sig själva.
Däremot så laddar jag ner tv-serie och följer den amerikanska sändningen som i regel ligger veckor till år före oss. Men jag kommer ändå köpa dom när de har visats klart och kommer ut i stora feta serieboxar som innehåller hela serien =)
...Liiinna

2013-07-01 Kl: 22:12:07
URL: http://allineedihave.se/
sofia - En blogg om tv-serier säger:

Finns det 6 filmer, jag har bara sett 3. Shit vad jag är dålig att kolla på film! Angående Dexter så började säsong 8 igår i USA och det är sista säsongen. Så om du har tålamod så kan du köpa mega boxen när den kommer. :) Jag är grymt sugen på den med :)

Svar: Toppen! Ett år eller 1½ kan man ju vänta =) Jag har så mycket annat att se i väntan på detta.
...Liiinna

2013-07-01 Kl: 22:41:00
URL: http://seriebloggen.com

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: