Starship Troopers: Invasion (2012)

Photobucket 
Starship Troopers: Invasion (Animerad Action/Sci-fi):
Trupperna från två olika rymdskepp har slagit sig samman för att utrota insekterna som håller på att attackera en av federationens utposter. Men innan uppdraget kan slutföras måste alla överlevande evakueras. Dock försvinner ett av rymdskeppen spårlöst och de återstående trupperna gör då allt de kan för att ta reda på vad som har hänt och deras upptäckt blir mer än skrämmande.
 
 
FILMEN FÅR:
Starship Troopers invaderade våra liv första gången 1997 och filmen bjöd då på något nytt i form av utomjordiska jätteinsekter om härjade i rymden och deras plan var självklart att utrota oss. Det hela blev då så töntigt att det blev bra och det blev totalt tre spelfilmer av det hela och nu kommer den fjärde filmen i ett animerat format. Trots att Starship Troopers: Invasion skiljer sig en hel del ifrån de övriga filmerna så är den fortfarande rätt så töntig på ett charmigt sätt och jag kan ärligt talat säga att jag blir underhållen när jag tittar på filmen.
 
 photo starshiptroopersinvasion.jpg
Rymdinsekterna anfaller.
 
Även om underhållningen finns där så finns det också stora nackdelar i alla animerade filmer och den vanligaste missen är att de kvinnliga karaktärerna är alldeles för lika varandra. Det enda som skiljer dom åt här i Starship Troopers: Invasion är deras hårfärg och dessutom är de alla alldeles för välskapta. Alla de kvinnliga karaktärerna har nämligen en sjukt perfekt kropp som de mer än gärna visar upp och ingen normal människa har så perfekta bröst i verkligheten, om de inte är konstgjorda vill säga.
 
Kvinnorna har kanske lite för prefekta kroppar...
 
Just de perfekta kvinnokropparna är något som jag retar upp och stör mig på och då har jag egentligen inget emot vackra "människor" men det måste finnas olikheter som skiljer dom åt, även i animerad filmer och då räknar jag inte håret som en av dom. Men jag antar att de perfekta och nakna kvinnokropparna är gjorda av en enda anledning och det är antagligen för att tillfredsställa nördarna av det manliga könet. 
 
Och männen de är väll inte så felskapta de heller
 
Starship Troopers: Invasion är ändå en rätt så "vacker" film och det är inget större fel på animeringen, men det finns tyvärr stunder då den nästan verkar och känns ofärdig. Detta gör mig självklart också lite irriterad samtidigt som jag små fnissar åt missarna. Men på det stora hela så är Starship Troopers: Invasion en rätt så värdig uppföljare till de tre spelfilmerna och trots en del irritationer så gillar jag filmen och dennes handling. Starship Troopers: Invasion känns konstigt nog mer äkta eftersom den är animerad och det är helt klart ett plus i kanten för filmen.
 
 photo starshiptroppers.png
Det finns brister i animeringen som gör att den del saker ser mer overkliga ut än andra
 
 
Tidigare filmer i Starship Troopers filmserien:

Kommentarer
Max Colliander säger:

Ååååh minns alla meningslösa nätter i tonåren då man såg på Starship troopers från 1997 med grabbarna :D haha, kanske skulle se denna med då

Svar: Lika bra att se den. Starship Troopers hörde tonåren till och därför måste man ju hedra den tiden genom att se Invasion.
...Liiinna

2013-04-09 Kl: 18:41:55
URL: http://maxcolliander.blogg.se
carl us säger:

Har du INTE sett såna perfekta bröst i verkligheten och tror att bara "köpta" är så perfekta?? Då tycker jag verkligen synd om dig, jag känner och har känt en massa tjejer som har helt underbara perfekta bröst i olika storlekar som faktiskt är bättre än dem i Invasion.

Så du ser ner på en super bra film som klår alla LIVE-action filmerna tillsammans, bara för att du INTE sett perfekta bröst i verkligheten??? stackare!

men gillar du filmen och vill vara med i campaign att få den följetång så är du välkommen, se min sida.


Svar: Ledsen att behöva göra dig besviken men jag är kvinna och har antagligen sett 1000 mer bröstvarianter än dig då jag byter om i de kvinnliga omklädningsrummen. Men visst, jag överdrev kanske något i recensionen för visst finns det kvinnor som har perfekta bröst, men alla ser ändå olika ut och det gör dom inte i denna filmen. Just brösten i Invasion har den där runda silikonformen som normala bröst bara får om man ligger ner på marken med brösten rätt upp i vädret. Jag läger märke till detaljer sedu. Dessutom har kvinnorna i filmen inte en skavank på kroppen och det har till och med supermodeller i verkliga livet. De är för perfekta precis som de flesta andra kvinnliga karaktärerna är i andra animerade filmer och det retar mig en aning. Men filmen är bra, jag har inte sagt något annat men jag skulle inte kalla den för superduper dunder bra, men en uppföljare säger jag inte heller nej till =)
...Liiinna


bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: