Starship Troopers 1-3

Photobucket
Starship Troopers (1997) (Sci-fi):
I en nära framtid hotas mänskligheten av utomjordiska jätteinsekter och Johnny Rico går med i det militära dels för att imponera på flickvännen men även för att utrota insekterna. Rico och hans vänner tränas snart upp till elitsoldater och skickas sedan iväg till insekternas hemplanet för att utrota dom.


Filmen får:
För att uppskatta en film som Starship Troopers måste man ha delar av sitt barnasinne kvar annars blir filmen lätt töntigt, eller töntigare kanske jag ska säga för hela filmen är faktiskt rätt så töntig till att börja med. Starship Troopers hade dock kunnat bli mycket bättre om de bara hade skrotat de där irriterande nyhets inslagen som ska dyka upp stup i kvarten och som lyder "Would you like to know more?". De fördärvar mer än vad de gör nytta och de är dessutom riktigt jävla irriterande. Var gång de kastas i mitt ansikte vill jag nästan bara greppa tag i teven och slänga den i golvet. Men om man bortser från dessa störiga moment så är det inget större fel på filmen. Starship Troopers är både töntig och fjollig fast på bra sätt och detta bidrar till en skön underhållning. Fjolligheter är precis vad jag hade förväntat mig av en film när handlingen går ut på att mänskligheten håller på att bli utrotad av utomjordiska insekter.



Photobucket
Starship Troopers 2: Hero of the Federation (2004) (Sci-fi):
Federationen måste än en gång ta sig ann jätteinsekterna som nu har blivit smartare och skickligare. Denna gången är de fast på en avlägsen rymdstation och tvingas ta hjälp av en förrädare för att överhuvudtaget överleva och kunna rädda mänskligheten.


Filmen får:
Insekterna försöker än en gång att döda oss men denna gången bli jag lite besviken när jag ser filmen. Starship Troopers 2: Hero of the Federation är inte alls lika bra som den första filmen, vilket i och för sig inte kommer som en överraskning men det är bara det att hela handlingen retade upp mig. Filmen är töntigare än någonsin och känns både B:ig och billig, vilket jag däremot inte hade trott att den skulle vara. Men i vilket fall som helst så går Starship Troopers 2: Hero of the Federation att se, man får bara inte ha för stora förhoppningar.



Starship Troopers 3: Marauder
Starship Troopers 3: Marauder (2008) (Sci-fi):
Johnny Rico har nu blivit befordrad till general och kallas in för att leda kampen för att besegra insekterna en gång för alla.



Filmen får:
Starship Troopers 3: Marauder är inte lika bra som den första filmen i skaran men den är i alla fall bättre än den andra filmen. Tyvärr så är det lite för mycket Gud snack hit och dit för att passa mig i smaken men det är bara att stänga av öronen under de stunderna. I vilket fall som helst så är det kul att se Jolene Blalock i en roll med känslor. Vi som älskar Star Trek: Enterprise vet att hon under 4 år var, eller i alla fall försökte vara känslokall och känslolös men dock utan större framgång. Men här i Starship Troopers 3: Marauder, där Jolene har rollen som Lola Beck, låter hon känslorna löpa amok och jag tror det är därför som jag tycker denna filmen är relativt bra. Men filmen kunde helt klart ha varit bättre om de bara hade skippa den religiösa rollen som retar gallfeber på mig. Men å andra sidan så finns det kanske religiöst folk där ute som tycker att Holly Little (Marnette Patterson) lyfte hela filmen med sitt Gudasnack, jag tillhör bara inte en av dom. Dessutom så brukar inte djupt religiösa personer tycka om sådan här filmer eftersom de strider mot deras tro och därför finns det absolut ingen mening med att kasta in religiöst folk i filmer där utomjordingar har en stor roll.

Kommentarer
Placebohoe säger:

Har inte sett någon ännu.

2009-12-20 Kl: 14:32:25
URL: http://placebohoe.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: