The Hangover Part II (2011)

Photobucket 
The Hangover Part II (Komedi):
Stu har äntligen hittat den rätta kvinnan i sitt liv och nu vankas det bröllop i Thailand. För att vara på säkra sidan så anordnar han sin egna svensexa och bjuder vännerna Phil och Doug på en bröllopsbrunch. Detta skapar självklart missnöje och innan han vet ordet av det så vaknar han upp i ett främmande hotellrum i Bangkok tillsammans med Phil och Alan.
 
 
 
BETYG och RECENSION:
Av någon konstig anledning så hade jag fått för mig att jag inte gillade The Hangover, vilket jag tydligen gjorde, och därför har det tagit lite tid för mig att se The Hangover part 2. Men nu är filmen sedd för första gången och jag får än en gång erkänna att jag skrattar åt det som jag får se, i alla fall delar utav det. Jag möter än en gång Stu (Ed Helms), Phil (Bradley Cooper) och Alan (Zach Galifianakis) i sina rätta jag, vill säga bakfulla, tillsammans med några andra välbekanta ansikten och även ett par nya karaktärer som knappt syns till. Precis som i den första filmen så ser vi knappt röken utav Doug (Justin Bartha) men han finns i alla fall med och till skillnad från den första filmen så fyller han denna gången ingen som helst funktion.
 
Photobucket
Det ännu inte bakfulla gänget.
 
Denna gången är det inte Doug som försvinner men det stoppar inte honom från att lysa med sin frånvaro. Utan nu är det den 16-åriga Teddy (Mason Lee), som är lillebror till Stus blivande fru Lauren (Jamie Chung), som försvinner spårlöst efter en vild natt i Bangkok och förutom att det är en ny person som försvinner så är allt annat sig likt. Fyllehundarnas minnen är än en gång borta och letandet efter det som har försvunnit sätter fart, precis som det gjorde sist. Även om platserna och vissa personer är nya så blir ändå allt detsamma och därför blir även hela filmen något enformigt. Det blir med andra ord som att se en repris med små förändringar och det är faktiskt inget som vi behöver se igen är jag rädd.
 
Photobucket
Komsi komsi, Teddy Teddy.
 
I den första filmen så retade jag upp mig på hur de behandlade djuren och hade jag vetat att det skulle bli värre, eller snarare mycket värre i The Hangover part 2 så hade jag antagligen inte sett filmen. Men jag biter ihop och trots en del missöden och brister i handlingen så är filmen ändå någorlunda underhållande för stunden. Men som sagt så blir allt som en stor fet repris och därför kommer The Hangover part 2 inte riktigt upp till samma nivå som den första filmen, men roligt blir det ändå.
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: The Hangover Part II .
Svensk titel: Baksmällan del 2.
Taglines: "The Wolfpack Is Back" och "Bangkok Has Them Now".
Genre: Komedi.
Skådespelare: Bradley Cooper, Ed Helms, Zach Galifianakis, Justin Bartha, Ken Jeong, Paul Giamatti, Mike Tyson m.fl.
Regissör: Todd Phillips.
Filmmanus: Craig Mazin, Scot Armstrong och Todd Phillips.
Speltid: 97 min (DVD).
Språk: Engelska, Thailändska.
Undertext: Svenska.
Land: USA.
Åldersgräns: Rekommenderad från 11 år.
Premiärår / Utgivningsår: 2011.
Sv. Biopremiär: 25 Maj 2011.
Distributör: Warner Bros.
DVD och Blu-rayrelease: 30 November 2011.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (DVD): Gag Reel.
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (Blu-ray): Unauthorized documentary • The comedy rhythm of Todd Phillips • Not your everyday monkey • Bangkok tour with Chow • Action mash-up • Gag Reel.
Hyr filmen hos: SF Anytime
Filmserien består av: The Hangover (2009).
                                   The Hangover Part II (2011).
                                   The Hangover Part III (2013).

Kommentarer
Anna Håkansson säger:

Usch fick baksmälla bara av att titta på eländet:)

Svar: Den filmen väcker en del avlägsna minnen =D
...Liiinna

2012-07-02 Kl: 21:18:27

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: