The Hangover (2009)

Photobucket
The Hangover (Komedi):
Dougs tre vänner tar med honom till Las Vegas där de ska festa loss och ladda inför hans kommande bröllop. Men när natten är över vaknar Phil, Stu och Alan upp i ett sönderslaget hotellrum, utan något som helst minne utav natten som varit och inser att Doug är spårlöst försvunnen. Med bara en dag kvar till bröllopet börjar de panikartat att leta efter den blivande brudgummen.
 
 
BETYG och RECENSION:
The Hangover är väll egentligen inte en film som jag i vanliga fall faller för men denna gången ser jag förbi mina vanor och blir underhållen av alla dumheter som försiggår framför mina ögon. The Hangover chockerar mig genom att vara rätt så bra och rolig, på ett dumt vis, och jag får mig en del skratt under filmens gång. Men jag retar ändå upp mig på att det finns djur med i filmen som tycks ta skada och som bli utnyttjade av Hollywoods pengasug. Dock blev jag något mörkrädd när jag läste att Heather Graham har en roll i filmen och anledningen till min rädsla är väll rätt så självklar. Hon är ju inte direkt känd för att göra några bra filmval (med undantag för Lost in Space som jag råka gilla) men denna gången prickar hon rätt. Nu är det visserligen inte hennes förtjänst att filmen blev bra men hon är i alla fall inblandar i handlingen och det är ju alltid något att lägga på minnet. The Hangover är en film som man kan se om man vill bli lite glad och det bjuds på galningar som är på vift.
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: The Hangover.
Svensk titel: Baksmällan.
Tagline: "Some guys just can't handle Vegas".
Genre: Komedi.
Skådespelare: Bradley Cooper, Ed Helms, Zach Galifianakis, Justin Bartha, Heather Graham, Ken Jeong, Mike Tyson m.fl.
Regissör: Todd Phillips.
Filmmanus: Jon Lucas, Scott Moore.
Speltid: 107 min (DVD - Extended Cut).
Språk: Engelska.
Undertext: Svenska.
Land: USA, Tyskland.
Åldersgräns: Rekommenderad från 11 år.
Premiärår / Utgivningsår: 2009.
Sv. Biopremiär: 10 Juni 2009.
Distributör: Warner Bros.
DVD och Blu-rayrelease: 9 December 2009.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (DVD): Map of destruction • Three best friends song • Roliga klipp.
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (Blu-ray): More pictures from the missing camera • Map of destruction • The madness of Ken Jeong • Action Mash-up • Three best friends song •The Dan Band • Gag Reel.
Hyr filmen hos: SF Anytime
Filmserien består av: The Hangover (2009).
                                   The Hangover Part II (2011).
                                   The Hangover Part III (2013).

Kommentarer
Anders säger:

Låter nästan som en skräckfilm, fy vilken panik man skulle få... :-)

2009-12-27 Kl: 18:59:14
URL: http://www.eventguiden.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: