Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002)

Photobucket
Harry Potter and the Chamber of Secrets (Familjefilm/Fantasy/Äventyr):
Efter att ha spenderat sommaren hos sina vidriga släktingar längtar Harry Potter tillbaka till skolan där han kan få vara sig själv. Men det dröjer inte länge fören friden på skolan är över och en efter en börjar eleverna förstenas. Harry Potter hamnar genast på listan över misstänkta och nu måste han tillsammans med sina vänner bevisa att han är oskyldig genom att få fast den rätta boven i dramat.
 
 
FILMEN FÅR:
Den första filmen, Harry Potter and the Philosopher's Stone, var något av det värsta som jag hade sett på länge och därför var jag redan förinställd på att Harry Potter and the Chamber of Secrets skulle suga röv när jag slängde in filmen i Blu-rayn, och det var också exakt vad den gjorde. Jag kastades återigen in i ett fjolligt barnkalas där barnskådespelarna inte ens verkade försöka att anstränga sig när de levererade sina fjantiga repliker som då bara blev ännu fjantigare och lät extremt inövade. Detta fick i sin tur bara mig att vilja kräkas men jag fortsatte ändå med att titta på filmen som fick mig att somna gång på gång.
 
Photobucket
Tre små barn som tror de kan trolla
 
Inte nog med att vi här få se ett gäng fula och något överhåriga trollkarlar, nu har de även slängt in en ful lite animerad karaktär, Dobby (röst: Toby Jones), som liknar Gollum i Sagan om Ringen filmerna. Denna Dobby fick mig inte bara att bli irriterad utan jag tappade återigen intresset och jag somnade inte bara ifrån filmen en gång, utan två gånger under loppet av 3 timmar. Mitt insomnande skedde dessutom på nästan exakt samma ställe båda gångerna och det bådar inte gott för filmen.
 
Photobucket
En irriterande Dobby och en fjantig Harry Potter (Daniel Radcliffe).
 
Harry Potter and the Chamber of Secrets kunde lika väl ha hetat "Harry Potter, pojken som kunde tala med ormar", för det tycks vara ett hett och oerhört fjantigt ämne i denna Harry Potter-filmen. Men trots alla fjantigheter och dåliga skådespelsförsök så får trots allt Harry Potter and the Chamber of Secrets ett litet plus i kanten eftersom den kryllar av äckliga spindlar som till och med fick mig att rygga tillbaka, men annars hade filmen inte mycket att komma med. Än en gång är jag oerhört besviken och uttråkad, och jag kan ju inte direkt påstå att jag ser fram emot de andra 6 filmerna i filmserien.
 
Photobucket
Filmens plus i kanten, äckliga spindlar
 
*Betygssystemet
 
Tidigare filmer i Harry Potter filmserien:
  1. Harry Potter and the Philosopher's Stone (2001)

Kommentarer
Erika säger:

Hoppas fortfarande att det kommer vända så att du älskar de du har kvar att se! :D

Svar: Jag kan ju erkänna att jag har sett 4 filmer och den fjärde var ju inte helt värdelös, men inte heller bra =)
...Liiinna

2012-12-04 Kl: 22:47:36
URL: http://eerikalarsson.blogg.se
sara säger:

bra blogg! :)

Svar: Tackar! Och din som handlar om PLL verkar inte vara så dum den heller =)
...Liiinna

2012-12-05 Kl: 10:51:56
URL: http://pllplanet.blogspot.com

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: