Närkontakt - The Fourth Kind (2009)

Photobucket
The Fourth Kind (Mysterium/Rysare/Sci-fi/Thriller):
(Filmen är baserad på verkliga händelser)
Under 40 år har konstiga och oförklarliga saker hänt i Alaska, men de har alla tystats ner. Nu börjar Dr. Abigail Tyler att gräva runt i historierna och intervjuar människor som sägs ha blivit bortförda av utomjordingar. Alla historier har samma detaljerade innehåll och Abigail börjar få upp spåren på en skrämmande sanning.


Filmen får:
Denna filmen går inte alls hem hos mig just för att de säger att de har använt klipp från det som hände i Alaska, men varför har de då skådespelare som spelar personerna i dessa klippen? I trailern är dessa ansiktena över "skuggade" för att man inte ska känna igen dom, men så är det inte i själva filmen. Utan Abbey spelas av både Milla Jovovich och utav Charlotte Milchard, så där försvann trovärdigheten. Filmen är helt klart lite obehaglig här och där, men tror man inte på det man ser så fungerar den inte. Hade de bara gjort filmen som en riktig film och skippade de där in klippta klippen så kanske den hade varit något mer trovärdig, för nu känns den bara så fejkad och jag kan inte ens tro på att detta har hänt i verkliga livet. Även om Milla Jovovich gör ett bra jobb som Abbey så är det hela upplägget av filmen som drar ner den till botten. För här måste man kunna tro på det man ser för att ta den på allvar, och kan man inte tro på det man ser så blir filmen rätt blek. Så i mina ögon är detta en rätt dålig film som inte alls går hem.

Kommentarer
sarah säger:

sv: Nää jag har faktiskt inte dött riktigt än! Orkade bara inte hålla på med bloggen, hehe. Men nu är jag halvt igång igen! Sakta men säkert :)

2011-03-04 Kl: 19:45:49
URL: http://saraah.webblogg.se/
Placebohoe säger:

Jag gillade the fourth kind väldigt mkt och tycker att den lyckades skrämma mig lite.

2011-03-05 Kl: 10:27:37
URL: http://placebohoe.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: