Wild Card (2015)

 photo wild card_zps2objkyxo.jpg 
Wild Card (Action, Drama, Kriminalare, Thriller): 
En remake av filmen Heat från 1986.
Nick Wild är en livvakt i Las Vegas med dödliga kunskaper som till råga på allt lider av ett spelmissbruk. När hans vän Holly blir misshandlad av en sadistisk ligist, slår Nick tillbaka, bara för att få reda på att ligisten är en son till en mäktig maffiaboss och snart har han den kriminella undre världen efter sig.
 
 
FILMEN FÅR:
Ingen har väll missat att jag har en liten förkärlek till Jason Statham och att jag ser alla de filmer som han gör, bra som dåliga och trots att många av dom är på gränsen till att hamna i soptunnan så ger jag aldrig upp hoppet. När det kommer till Wild Card så hade jag nog rätt så höga förhoppningar om att filmen skulle vara bra, men dessvärre så är detta ännu en halvkass film där The Stath bara visar att han fortfarande kan slåss. Det spelar ingen roll hur bra han utför slagen eftersom filmens handling är blek och obetydelsefull, men Jason Statham finns ju åtminstone med vilket gör att den blir någorlunda sevärd, i alla fall i mina ögon.
 
 photo wild card_zpsc2mlaw1c.jpg
Jason kan fortfarande slåss
 
Wild Card tar oss med in i Nick Wild's (Jason Statham) besvärliga liv. Han är en typ av livvakt som inte bara lider av ett spelberoende utan han hamnar också i trubbel efter att han har hjälper en vän, Holly (Dominik García-Lorido), som har haft en otrevlig upplevelse tillsammans med den sadistiska ligisten Danny DeMarco (Milo Ventimiglia). Filmens handlingen är platt och ihålig då den glider fram på en skör och kluven tråd som gör det oklart vad den egentligen handlar om och det är först när vi når slutet av filmen som dennes handlingen egentligen blir känd. Men då är det också något försent eftersom filmen är slut. Men på vägen dit utförs en del hot och våld som är blodigt underhållande, en och annan dör medan andra bara får sitt ansikte sönderslaget vilket i sin tur också gör Wild Card till en typisk Jason Statham film.
 
 photo wild-card-012_zpsnk2gixir.jpg
Med hjälp av Nick hämnas Holly på sadisten Danny DeMarco
 
Wild Card må tyvärr vara ännu en besvikelse från Jason Stathams sida och trots att han sköter sig bra i rollen som Nick så lyckas den inte leverera. De flesta av karaktärerna är aningen monotona och är det nu så att filmen ska bidra med en spänning så misslyckas den totalt. Istället så glider jag bara lite lätt med i den ihåliga handlingen som egentligen inte ger mig någonting och jag kan helhjärtat säga att det enda som filmen har att komma med är just Jason Statham som trots alla missöden gör filmen sevärd. Wild Card är absolut inte en bra film, men gillar du som mig The Stath så måste du se den.
 
 photo wild card3_zpsypbcastx.jpg
Vid sidan om slagen charmar Nick flickorna
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: Wild Card.
Svensk titel: Wild Card.
Baserad på boken: Heat, av William Goldman.
En nyinspelning av filmen: Heat från 1986.
Tagline: "Never bet against a man with a killer hand".
Genre: Action, Drama, Kriminalare, Thriller.
Skådespelare: Jason Statham, Michael Angarano, Dominik García-Lorido, Hope Davis, Milo Ventimiglia, Max Casella, Stanley Tucci, Jason Alexander, Sofía Vergara, Anne Heche m.fl.
Regissör: Simon West.
Filmmanus: William Goldman.
Speltid: 92 min (Blu-ray).
Språk: Engelska.
Undertext: Svenska.
Land: USA.
Åldersgräns: Rekommenderad från 15 år.
Utgivningsår: 2015.
Sv. Biopremiär: - .
Distributör: Nordisk Film.
DVD och Blu-rayrelease: 27 April 2015.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (DVD): - .
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (Blu-ray): - .
Hyr filmen hos: SF Anytime.

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: