The Other Woman (2014)

 photo theotherwoman_zps8348b20f.jpg 
The Other Woman (Komedi, Romantik):
Under pinsamma omständigheter upptäcker Carly att hennes pojkvän är gift. Hon blir snart uppsökt av hans fru Kate och tillsammans upptäcker de ännu en älskarinna, Amber. Mot all förmodan blir dessa kvinnor vänner och tillsammans bestämmer de sig för att ta ut hämnd.
 
 
FILMEN FÅR:
The Other Woman är den perfekta filmen att se när man är förbannad eller trött på en karl, eller om man helt enkelt bara vill få sig ett gott skratt. Filmen bjuder på mängder av skratt samtidigt som den fungerar som en liten påminnelse om hur många av dessa män tyvärr beter sig och fungerar, vilket i sin tur leder till att man inte riktigt kan lita på dom. Nu ska vi visserligen inte dra alla män över en och samma kant men jag har i alla fall råkat ut för många idioter den sista tiden och det var antagligen därför som jag valde att se filmen på bio i våras och även nu här hemma i tv-soffan.
 
 photo the-other-woman-2014-pic01_zps885c6c10.jpg
Ett klassiskt exempel på ett svin.
 
The Other Woman är inte enbart en påminnelse utan filmen är faktiskt riktigt roligt trots enstaka bajs och kiss skämt som mest bara får mig att vilja kräkas. Cameron Diaz, Leslie Mann och Kate Upton som vi ser i rollerna som Carly, Kate och Amber utgör den perfekta skaran av kvinnor som blir vänner under konstiga och motbjudande omständigheter och tillsammans spred de skratt i biosalongen när jag såg den där i våras. Dessvärre så är filmen inte riktigt lika bra andra gången man ser den eller så är det bara så att den är både bättre och roligare på bio än vad den är hemma i tv-soffan. Trots detta så är den ändå fortfarande väldigt bra och rolig, den är bara inte så bra som jag minns den då.
 
 photo the-other-woman-2014-img07_zpsf03cb7fd.jpg
Tre starka och smarta kvinnor söker hämnd.
 
Det må vara Cameron Diaz som är The Other Woman's stora stjärna men i mina ögon så är det ändå Leslie Mann som står för alla de skratt som jag ger ifrån mig när jag se filmen. Hon lyckas inte bara golva Diaz med sin talang och skönhet utan hon lyckas även ta strålkastarljuset ifrån henne. Nu är det kanske så att detta bara är något som jag ser eftersom jag inte är vidare förtjust i huvudpersonen men ingen lär kunna blunda för Mann's stora charm. Kate Upton känns dock något svag i rollen som Amber med de stora boobs:en men hon lyckas i alla fall tillföra det hon ska och Nikolaj Coster-Waldau lyckas sätta huvudet på spiken när det kommer till att gestalta skitstöveln Mark. I rollen som den bättre mannen Phil ser vi en attraktiv Taylor Kinney som får mig att lyfta på ögonbrynet samtidigt som jag kan se hopp i det manliga könet.
 
 photo THEOTHERWOMAN_zps7bbeb7e1.jpg
Phil är som män bör och ska vara
 
Något säger mig att The Other Woman är en film som är mer tilltalande för oss kvinnor än vad den är för män men vi kan gott behöva oss ett gott skratt vi med, och trots att filmen inte är lika bra andra gången man ser den så är den ändå underhållande och rolig då med. The Other Woman är lite av en feel good film som med andra ord värd din dyrbara tid.
 
 photo the-other-woman-2014-01_zps69fcd907.jpg
Kate är filmens stjärna i mina blå ögon.
 
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: The Other Woman.
Svensk titel: The Other Woman.
Genre: Komedi, Romantik.
Skådespelare: Cameron Diaz, Leslie Mann, Nikolaj Coster-Waldau, Kate Upton, Taylor Kinney, Nicki Minaj, Don Johnson m.fl.
Regi: Nick Cassavetes.
Filmmanus: Melissa Stack.
Speltid: 109 min (Blu-ray).
Språk: Engelska.
Undertext: Danska, Finska, Norska, Svenska.
Produktionsland: USA.
Utgivningsår: 2014.
Taglines: "The oddest friends are about to get even".
Åldersgräns: Rekommenderad från 7 år.
Biorelease: 25 April 2014 .
Distributör: 20th Century Fox.
DVD och Blu-rayrelease: 10 September 2014.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (DVD): Gag reel, Giggle fit, Gallery.
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (Blu-ray): Deleted & Alternate scenes, Gag reel, Giggle fit, Gallery, Sneak peek.

Kommentarer
Mikaela säger:

Slutet på filmen var ju bäst. Glasdörren :P

Svar: Finns många fina stunder i den filmen och jag som sneglar surt mot män just nu diggar den =)
...Liiinna

2014-09-10 Kl: 21:44:25

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: