22 Jump Street (2014)

 photo 22jump_zps3f390e48.jpg
22 Jump Street (Action, Komedi, Kriminalare):
Poliserna Schmidt och Jenko har redan fått uppleva high school två gånger och nu är det dags att testa vingarna något högre upp. Deras alias Doug och Brad ska denna gången gå in undercover i college där ännu en droglangare spökar
 
 
FILMEN FÅR:
I 21 Jump Street fick poliserna Schmidt (Jonah Hill) och Jenko (Channing Tatum) ta sig an high school för andra gången och i 22 Jump Street är det dags för dom båda att infiltrera college där ännu en droghärva härjar. Jonah Hill och Channing Tatum repeterar sina roller i denna underhållande komedi när de ännu en gång går undercover som Doug och Brad, och precis som sist så kör de stenhårt på bromance:n. Filmen bjuder på en hel del skratt när Schmidt, alias Doug, och Jenko, alias Brad, klantigt försöker lyckas med sitt uppdrag som ännu en gång går ut på att sätta dit en droglangare som härjar i skolan. Leken är alltså densamma men platsen är i alla fall mer eller mindre ny.
 
 photo 22-jump-street02_zps1d2cacd4.jpg
Schmidt och Jenko tar sig an college
 
Vad jag verkligen gillar med 22 Jump Street är att filmen driver med skådespelarna och sig själv så fort den får chansen och vi får bland annat höra ett litet fint litet tal om att uppföljare aldrig fungerar men ändå har den fått dubbla budgeten, men så länge de gör som de gjorde sist så fungerar det säkert och det gör det också. Nu syftar visserligen det lilla talet på Jump Street projektet men vi alla kan nog läsa mellan raderna och lägga ihop ett och två. 22 Jump Street må kanske inte vara riktigt lika rolig som sin företrädare men det blir ändå en hel del gapskratt och skrattar jag inte så ler jag mig i alla fall igenom filmen. Allt är överdrivet och dumt, det är rent av på snäppet till idiotiskt men roligt blir det alltså ändå.
 
 photo 22-jump-street-03_zps26f9afe2.jpg
Captain Dickson (Ice Cube) håller ett tal om bland annat budjett
 
Channing Tatum och Jonah Hill har nu hunnit växa in sig i sina roller och de känns kanske något mer bekväma än sist. Duetten fyller mitt tv-rum med en skön och härlig känsla då de tar sig an bovarna på ett minst sagt oprofessionellt sätt samtidigt som en liten romans flödar i skymundan, något som definitivt kommer komma upp till ytan och ställa till problem. Ja, 22 Jump Street lockar fram skratt och kanske är det så att jag bara var på helt rätt humör för att se charmen med filmen, men överlag så tror jag ändå att den kommer få även dig att skratta till ibland.
 
 photo 22-jump-street03_zps9ca3676c.jpg
Schmidts kärlekslycka kommer få konsekvenser.
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: 22 Jump Street.
Svensk titel: 22 Jump Street.
Tagline: "They're not 21 anymore" och "These undercover cops are going to party like it's their job".
Genre: Action, Komedi, Kriminalare.
Skådespelare: Jonah Hill, Channing Tatum, Peter Stormare, Wyatt Russell, Amber Stevens, Jillian Bell, Ice Cube, Kenneth "Kenny" Lucas, Keith Lucas, Nick Offerman, Jimmy Tatro, Caroline Aaron, Craig Roberts, Marc Evan Jackson, Joe Chrest, Eddie J. Fernandez m.fl.
Regissörer: Phil Lord och Christopher Miller.
Filmmanus: Michael Bacall, Oren Uziel och Rodney Rothman.
Speltid: 107 min (DVD).
Språk: Engelska.
Undertext: Svenska.
Produktionsland: USA.
Åldersgräns: Rekommenderad från 11 år.
Utgivningsår: 2014.
Sv. Biopremiär: 21 Juni 2014.
Distributör: Universla Sony Pictures Home Entertainment.
DVD och Blu-rayrelease: 12 November 2014.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (DVD): 5 Deleted & Extended Scenes, The Perfect Couple Of Directors, Line-O-Rama, Audio commentary.
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (Blu-ray): 22 Deleted & Extended Scenes, The Perfect Couple Of Directors, Line-O-Rama, Audio commentary, Joke-A-Palooza, Everything Is Better In College, Jenko Split Video, The Perfect Line: Ad-Libbing On Set, The Dramatic Interpretation Of 22 Jump Street - The Version Without Jokes, Don´t Cut Yet: The Mr. Walters Prison Scene, New Recruits: Casting 22 Jump Street, Janning & Chonah, Extended Zook & McQuaid Football Video.
Hyr filmen hos: SF Anytime.
Filmserien består av: 21 Jump Street (2012).
                                  22 Jump Street (2014).

Kommentarer
FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

kan inte sätta fingret på varför men jag tål verkligen inte Joah Hill.. så tror jag avstår från denna även fast jag sett första.

Svar: Det är bara så med vissa. Jag tål t.ex inte Jack Nicholson och Diane Keaton. Blir sjukt irriterad var gång nån av dom dyker upp i bild.
...Liiinna

2014-11-20 Kl: 17:58:00
URL: http://efji.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: