The Prince (2014)

 photo theprince_zps21b11ae3.jpg 
The Prince (Action, Thriller):
När hans dotter kidnappas måste Paul, en före detta yrkesmördare, konfrontera några gamla rivaler för att kunna rädda hennes liv.
 
 
 
FILMEN FÅR:
The Prince är filmen som må har några få men stora namn med i rollistan och man hade därför kunnat tro att den skulle vara bra, men dessvärre så är detta beviset på att det tyvärr inte alltid spelar någon roll. The Prince bjuder nämligen på ett platt och innehållslöst manus som är fyllt av kassa och dumma dialoger och där praktiskt tagen ingen tycks ta sitt jobb på allvar. Trots de få men välkända namnen så är skådespelet bedrövligt och att filmen sedan är som en dålig rip-off på Taken gör inte saken bättre. Men vi få inte glömma att det faktiskt går att skratta åt eländet.
 
 photo The-Prince-2014-1038x567_zps93abfcac.png
Den annars så duktiga Bruce Willis gör rollen som hämndlystna Omar pinsamt dåligt.

Det är svårt att hitta ljuspunkter i The Prince då filmen har så pass stora luckor i sitt manus som den faktiskt har. Allt bara glider förbi utan några direkta förklaringar och hade jag nu inte läst mig till handlingen innan jag började titta på filmen så hade jag inte fatta vinken. Vi får nämligen ingen bakgrundsfakta om karaktärerna som i själva verket har en del annorlunda jobberfarenheter som kommer väl till pass i kniviga situationer och med tanke på informationsbristen så blir hela situationen lös och komplicerad. 
 
 photo the-prince-trailer_zps44f0e854.jpg
Pappa Paul är som en dålig kopia av Bryan Mills i Taken.
 
The Prince är som sagt som en dålig kopia av Taken där handlingen bara skiljer något litet. Vi möter här Pappa Paul (Jason Patric) som försöker rädda sin dotter Beth (Gia Mantegna) ifrån fel sällskap och hämndlystna män. Vid sin sida har han också Beths nerdrogade vän Angela (Jessica Lowndes) som inte fyller någon som helst funktion och till råga på allt så saknar också filmen överraskningar. Minsta lilla detalj går att förutspå vilket förstör spänningen och det är därför rätt så uppenbart vad som kommer hända och hur det hela kommer sluta. Under 1 timme och 30 minuter satt jag och skadade på huvudet med en hand framför ögon, bara för att det var så pinsamt dåligt, samtidigt som jag hoppades på att någon skulle dö så eländet kunde vara över. Och precis som med alla andra filmer når vi slutet nån gång men vägen dit är tyvärr väldigt utdragen och innehållslös. 
 
 photo THEPRINCE6_zps2a4f4eb6.jpg
Jessica Lowndes bjuder på ett dåligt skådespel i rollen som Angela
 
Så ja, The Prince är fylld av besvikelser och när 50 Cent dessutom är den som presterar bäst i en film som bland annat innehåller Bruce Willis och John Cusack kan man börja bli rädd. Men som sagt, det går att skratta år pinsamheterna som händer på bild och vare sig jag ville det eller ej så blev jag ändå lite underhållen. Dåligt kan nämligen vara roligt och få en att skratta åt men absolut inte med karaktärerna och det är också precis det som händer här. Men vid sidan om skrattet så är The Prince tyvärr pinsamt dålig och saknar nytänk, men detta är ändå inte den sämsta filmen som jag har sett utan det finns många som är sämre. Dessvärre må vi också ha sett detta innan och något säger mig att vi kommer få se det igen och bara tanken på det är uttråkande.
 
 photo theprince23f-3-web_zpsb5613867.jpg
När 50 Cent är den som presterar bäst i en film som även innehåller Bruce Willis, ja så ska man fan bli rädd.
 
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: The Prince.
Svensk titel: The Prince.
Tagline: "Mercy is for the weak".
Genre: Action, Thriller.
Skådespelare: Jason Patric, Bruce Willis, John Cusack, Jung Ji-Hoon, Curtis "50 Cent" Jackson, Jessica Lowndes, Gia Mantegna m.fl.
Regissör: Brian A Miller.
Filmmanus: Andre Fabrizio och Jeremy Passmore.
Speltid: 90 min (Blu-ray).
Språk: Engelska.
Undertext: Svenska.
Land: USA / Storbritannien.
Åldersgräns: Rekommenderad från 15 år.
Utgivningsår: 2014.
Sv. Biopremiär: - .
Distributör: Scanbox.
DVD och Blu-rayrelease: 17 December 2014.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (DVD): .
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (Blu-ray): .
Hyr filmen hos: SF Anytime.

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: