Race to Witch Mountain (2009)

Photobucket 
Race to Witch Mountain (Familjefilm/Sci-fi/Action/Äventyr):
Taxichauffören Jack Bruno få ta hjälp av UFO experten Dr. Alex Friedman när det kommer till att skydda två utomjordiska barn, Sara och Seth. Inte nog med att de kommer från en annan planet och att de besitter på en del utomjordiska krafter, deras fiender är också här för att förstöra jorden och nu är det upp till dom att rädda mänskligheten.
 
 
FILMEN FÅR:
Att Race to Witch Mountain är en barn- och familjefilm skrämde mig något eftersom de sällan är tillämpade för för oss vuxna människor. Men det finns också de som riktar in sig mot både barn och vuxna och det tycker jag nog att Race to Witch Mountain gör. Just i detta fallet så kände jag också att jag bara var tvungen att chansa och se filmen eftersom det finns utomjordingar med i handlingen och det är dessutom kring dessa två, Sara (AnnaSophia Robb) och Seth (Alexander Ludwig), som hela handlingen kretsar.
 
 photo RacetoWitchMountain13.jpg
De två unga utomjordingarna
 
Allt börjar iallafall bra då en ufo-mässa är i full gång på Planet Hollywood och till taxichauffören Jack Brunos (Dwayne Johnson) missnöje så blir det då också en massa nördar som ska ta sig till och från "the nut job convention" (dårarnas mässa), hans egna bemärkelse på tillställningen. Jacks första körning blir dessutom två Stormtroopers som retar gallfeber på honom bara av att hoppa in i taxin. Men strax därefter får han en körning som inte bara kommer bli betydelsefull utan den kan också bli jordens räddning.
 
 photo RacetoWitchMountain11.jpg
En skön scen i börja utav filmen
 
Race to Witch Mountain är betydlig mycket bättre än vad jag först hade kunnat tro och för att vara en barn- och familjefilm så är filmen nästan lite imponerande. Filmen är dock som bäst när de befinner sig på ufo-mässan för det är då jag känner mig som hemma och det är också då som jag känner hur avundsjukan växer inom mig. De mässor som jag här varit inte går att jämföra med de som hålls i USA, för de är både större och mer spaceade.
 
 photo RacetoWitchMountain9.jpg
I en hiss på UFO-mässan
 
I vilket fall som helst så är Race to Witch Mountain en rätt så söt och underhållande liten film som få mig att må bra. Den är relativt enkel och inte lika uppsnofsad som många andra science-fiction filmer lätt kan bli, utan här kör de på det lätta, enkla och rena spåret och jag är iallafall nöjd med mitt filmval.
 
 photo RacetoWitchMountain3.jpg
Om det är utomjordingar i stan, då måste vi människor utföra en del tester.  

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: