Red Lights (2012)

 photo red_lights_blu-ray-22067564-frntl.jpg 
Red Lights (Drama/Mysterium/Thriller):
Psykologen Margaret Matheson och hennes assistent Tom Buckley undervisar bland annat i det paranormala om dagarna och på sin fritid ägnar de sig åt att avslöja medium och andra bluffmakare. Men när den berömda Simon Silver ska göra comeback ber Margaret sin assistent att hålla sig bort och lämna honom ifred, men Tom väljer att gå bakom ryggen på Margaret och snart börjar en del konstigheter att hända samtidigt som någon vill se han död.
 
 
FILMEN FÅR:
Jag hade tyvärr byggt upp stora förhoppningar om Red Lights utan att egentligen veta så mycket om filmen och därför sitter jag nu här både besviken och något irriterad. Filmen är inte alla så som jag hade inbillat mig att den skulle vara och istället för att mötas av spänning så mötes jag av något som var rätt så ointressant och segt. Jag hade förväntar mig ett bluffmakeri av inte dess like som sedan de båda karaktärerna Margaret Matheson (Sigourney Weaver) och Tom Buckley (Cillian Murphy) skulle avslöja, men vad jag istället fick se var något som påminner mig om tramserier.
 
 photo red-lights05.jpg
Margaret Matheson och Tom Buckley har avslöjat alla bluffmakare... än så länge.
 
I Red Lights möter vi några magiker som lurar troende personer till att gå på både det ena och andra tramset och det är då Margaret Matheson och Tom Buckley jobb att avslöja och sätta dit dom, vilket de också gör. Men så kommer en gammal "bekant" till Margaret in i bilden och när hon säger till sin kompanjon Tom att låta denna Simon Silver (Robert De Niro) vara ifred så kan han inte släppa taget och gräver istället vidare i något som för eller senare kommer bli farligt. Dock är just de farliga bitarna inte ens obehagliga och därför landar också filmen platt på marken.
 
 photo red-lights07.jpg
Simon Silver må vara blind och känd, men han döljer något.
 
Sigourney Weaver är en person som jag verkligen beundrar, men under den senaste tiden tycks hon bara ha medverkat i skitfilmer och hennes roller är då också små och tillfälliga. Kvinnan som in gång i tiden imponerade på mig med sin rolltolkning i Alien filmerna känns nu bara svag och blek, och det blir inte bättre av att hon medverkar i filmer som Red Lights. Till råga på allt så ser vi här också Robert De Niro i en relativt stor roll och han är tillsammans med Cillian Murphy en skådespelaren som jag inte klarar av. Att jag sedan tycker magi och övernaturliga saker är tramsigt gör ju inte heller filmen bättre.
 
 photo red-lights09.jpg
Margaret må ha talang men Sigourney Weaver imponerar tyvärr ändå inte på mig i Red Lights.
 
Så nej, Red Lights är tyvärr ingen höjdare men trots min sågning så finns det ändå något med filmen som gör den acceptabel och jag skulle gissa på att det är just Sigourney Weaver och inget annat. Men tror du på magi och det övernaturliga så kan Red Lights mycket väl vara en film för dig. Dock är den inte mycket för mig och jag ser hellre på något som faktiskt är verkligt och existerar, eller iallafall något som kan komma att bli verkligt en vacker dag.
 
 photo red-lights03.jpg
Det övernaturliga tramset faller inte mig i smaken

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: