Sand Sharks (2011)

 photo sand_sharks_zps1b5d4742.jpg 
Sand Sharks (Komedi/Skräck/Sci-fi):
Festarrangören Jimmy Green har gjort upp stora planer för hur han ska rädda den lilla staden White Sands rykte, han ska nämligen anordna århundradets strandparty. Men när ett gäng sandhajar, som faktiskt simmar i sanden, hotar friden hotas också hans festplaner.
 
 
FILMEN FÅR:
Jag har som mål att försöka se alla filmer som den före detta Stargate SG-1 skådespelaren Corin Nemec medverkar i och detta betyder dock att det blir en hel del B-filmer för min del, vilket jag inte har något emot. Det är nämligen så att Corin inte gör som många andra, utan istället för att stiga mot toppen så tar han ett steg närmare botten med varje film han gör och det är faktiskt lite synd, för vill han så kan han. Dock märks det inte alls när han här tar sig an den rätt så ruttna B-filmen Sand Sharks, en film där hans karaktär Jimmy Green inte bara försöker skoja till det utan där Corin själv förstör hela sin karriär på köpet.
 
 photo SandSharks_zpsa2de51e7.jpg
Corin, vad har du gjort med din en gång i tiden så lovande karriär?
 
Sand Sharks är just en sådan där dum B-film som överdriver det mesta och filmens handling är så dum som den bara kan bli. Ja, det rör sig om hajar som simmar runt i sanden. Trots detta så överlever nästan filmen med hjälp av sina många brister och brister finns det många av, för många, men det blir ändå lite småkul emellanåt. För med dumma beslut och med en dum handling så kommer också en hel del skratt. Dock skrattar jag ju nu inte med filmen och dennes karaktärerna utan jag skrattar åt dom, men skratt som skratt och det blir lite underhållande när man minst anar det.
 
 photo SandSharks1_zps9ea47749.jpg
Ja, vad ska man säga om dessa sandhajar...
 
Som vanligt är effekterna i en B-filmen som denna under all kritik och jag vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta när de visar sig i bild. Dessutom så är den ena skådespelaren sämre än den andra och jag undrar om de ens har fått betalt för sitt så kallade jobb eller om de bara gör det på skoj. Det känns nämligen inte som om att de tar sitt jobb på allvar utan att de istället riktar in sig på att ha kul. Men i vilket fall som helst så dyker det upp lite fejkblod och folk blir uppätna av sandhajar lite titt som tätt och även om jag kanske vill bry mig om offren så går det inte, jag bara småflinar åt incidenterna i Sand Sharks.
 
 photo sand-sharks-pic02_zps62c73fa4.jpg
Ett gäng amatörer.
 
Så ja. Sand Sharks är en rätt så genomrutten film men som ändå har en viss charm över sig, och den charmen kan i sin tur locka fram en del desperata skratt. Allt som krävs är att man har lite kärlek gentemot B-filmer och det har ju som bekant jag. Inte för att jag säger att filmen är bra, för det är den verkligen inte, men den lyckas ändå underhålla mig med sitt fiasko.
 
 photo sand-sharks-pic01_zps3f492792.jpg
Fejkblod är aldrig fel... tydligen.

Kommentarer
Monstars - Sticker utanför ramarna säger:

Lite Tremors stuk ser det ut som....fast mer B antar jag. :P

Svar: Ett jättestort B och antagligen också mycket sämre =) Jag har ju inte sett Tremors och det skäms jag ju nästan för...
...Liiinna

2013-07-29 Kl: 21:13:35
URL: http://monstars.blogg.se
Tess säger:

Vad många skumma filmer som görs med hajar :-S

Svar: Ja, och detta var en dålig sådan dessutom =/
...Liiinna

2013-07-31 Kl: 22:22:54
URL: http://highlandertess.blogg.se

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: