Bachelorette (2012)

 photo moumlhippan.jpg 
Möhippan Originaltitel: Bachelorette (Komedi/Romantik): 
Regan, Gena, Katie och Becky har känt varandra sedan high school och nu är det äntligen dags för ett bröllop. Problemet är bara det att det är den överviktiga tjejen Becky som ska stå framme vid altaret och det var något som ingen hade sett komma. Regan försöker ta nyheten bra medan avundsjukan växer inom henne och för att göra saken ännu lite värre så blir hon utsedd till hederstärna av bruden. Gena och Katie ser mest det hela som en stor fest och därför är katastrofen också inbjuden
 
 
FILMEN FÅR:
Om jag ska göra en vild gissning så misstänker jag att Bachelorette försöker vara det kvinnliga svaret på filmen The Hangover, och jag ska inte säga att jag avgudar den manliga versionen allt för mycket men den är iallafall bra mycket bättre än det här. För ärligt talat så är Bachelorette bara är en ren smörja av katastrofer. Vi få här se en möhippa som går käpp rent åt helvete och där bruden Becky (Rebel Wilson) lyser med sin frånvaro under större delar av den så kallade festen, och under hela filmens gång med för den delen. Hon blinkar mest bara förbi lite snabbt medan hennes värdelösa brudtärnor Regan (Kirsten Dunst), Gena (Lizzy Caplan) och Katie (Isla Fisher) försöker stå för underhållningen. Jag köper tyvärr inte situation som vi möter här i filmen och även om Bachelorette lockar fram en del små skratt så är den inte vidare rolig och hela handlingen känns mest bara dum och extremt overklig.
 
 photo bachelorette01.jpg
Tre brudtärnor som misslyckas med det mesta
 
Jag som i vanliga fall brukar gillar både Kirsten Dunst, Lizzy Caplan och Rebel Wilson blir nu mest bara besviken på deras prestationer och alla karaktärer i Bachelorette är till största del jobbigare än tusen nålar. Och när Rebel Wilson dessutom knappt syns till i film så växer bara min besvikelse sig ännu större och då är det ändå kring bruden Becky's bröllop som hela filmen kretsar. Men istället för att ladda inför hennes stora dag så tas vi med på en jakt som involverar droger och sökandet efter en sömmerska som förhoppningsvis ska kunna fixa brudkänningen som brudtärnorna av misstag har haft sönder. Till råga på allt så hamna vi mitt i männens svensexan och då uppstår också en del dramatik eftersom flickorna inte kan hålla fingrarna i styr. Det blir med andra ord bara en stor soppa av hela skiten
 
 photo bachelorette04.jpg
Vi få smaka på små delar av svensexan
 
Dock klarar sig ändå Bachelorette ifrån att hamna längst ner på botten av dålighetsskala och det är enbart för att jag faktiskt skrattar till någon gång under filmens lopp. Men annars så är Bachelorette tyvärr en rätt så dålig film och även om jag inte hade förväntat mig att den skulle var allt för bra så blir jag ändå något besviken när den visade sig vara sämre än vad jag hade förväntat mig. Vill ni se en film där bröllopsplanerna spårar ur och där det är de kvinnliga karaktärerna som står i fokus, då rekommenderar jag starkt filmen Birdesmaids som iallafall är fantastiskt bra.
 
 photo bachelorette10.jpg
Hela skaran är samlade inför det kommande bröllopet.
 

Kommentarer
SERIESNACK.SE säger:

Håller med dig helt. Filmen var skit!

Svar: Jag hade inte ens hoppats på något bra, men ändå så blev jag besviken. Jag tror nu att jag var lite för snäll när jag satte betyget... Jag borde nog sänka ner det ännu lite mer.
...Liiinna

2013-08-27 Kl: 19:37:22
URL: http://seriesnack.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: