Predator (1987)

Photobucket
Predator (Action/Sci-Fi):
Ett team med elitsoldater skickas ner i djunglen för att rädda gisslan som hålls fången av gerillan. Väl på plats framgår det snart att det finns något i djunglen som är farligare än vad man tidigare hade kunnat tro, nämligen något som inte är ifrån denna jord.


FILMEN FÅR:

Predator, eller Rovdjuret som filmen heter här i Sverige är faktiskt något blek jämfört med den bilden som jag en gång i tiden hade byggt upp i mitt huvud och detta är allt på grund av hur de har valt att visa upp filmen. Jag har all respekt i världen för Arnold Schwarzenegger trots en del skandaler och det spelar ingen roll att han oftast bidrar med en taskiga skådespelarinsatts i de flesta filmer, för han är ändå så där härligt charmig på ett positivt sätt.

Photobucket
"Är jag kanske förvånad?"

Men i Predator blir det bara för löjligt och det är faktiskt inte ens Arnolds fel. För så fort de får chansen ska musklerna zoomas in och just scenen där de bli närgångna på Arnolds biceps blir bara för mycket för mig och jag brister ut i ett gapskratt som inte är till filmens fördel.

Photobucket
Mina biceps är större än dina.

Men trots alla macho scener som Predator bjuder på så finns här en härlig balans mellan djungelfeber och skjutglada typer som håller mig kvar framför tv-rutan. Dock hade jag hoppats på lite mer action, lite mer blod och lite mer rysningar och inte en massa gapskratt som jag istället fick. Men vi får se det positivt. För om man ser filmen genom mina ögon så kommer man att upptäcka en gömd komik som faktiskt gör att filmen blir underhållande och sevärd, den blir bara inte så bra som jag hade hoppats på och inte heller så värst spännande och skräckinjagande. Men Predator duger ändå bra för en halvslapp hemma kväll i tv-soffan.

Photobucket
Ett Rovdjur härjar i skogen.

Dessutom så är detta första gången som jag märker någon skillnad på bilden när det kommer till en DVD respektive en Blu-ray utgåva. Arnold Schwarzenegger blänker nämligen som en pokal i blu-ray utgåvan av Predator och det blir nästan lite för bra.

Photobucket
Botox någon?
 
*Betygssystemet

Kommentarer
Maol säger:

RIP Kevin Peter Hall.

2012-04-14 Kl: 22:13:58
URL: http://monstars.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: