Day of the Woman (1978)

Photobucket
Day of the Woman (Skräck, Thriller):
Jennifer hyr ett hus vid en sjö där hon ska spendera sommaren och skriva en roman. Allt är frid och fröjd tills den dagen då 4 killar kommer och tänger sig på, de våldtar och misshandlar henne för att sedan lämna henne till att dö. Men Jennifer återhämtar sig och bestämmer sig för att hämnas.
 

(Se inte Trailern om ni inte vill veta hur de dör)
 
FILMEN FÅR:
Här har vi filmen som är/var totalförbjuden i England, Australien, Kanada, Nya Zeeland, Irland, Finland och Island, men varför kan jag inte förstå. Day of the Woman är inte otäck på ett skrämmande sätt utan den är mer obehaglig på ett känslomässigt vis, och vi få dessutom inte se så mycket av själva dödandet utan snarare bara hitar om att det sker. Däremot få vi se Jennifer (Camille Keaton) springa runt naken under så gott som hela filmen men det är ju inte en anledning till att förbjuda den i de länder som jag rabblade upp.
 
Day of the Woman, eller I Spit on Your Grave som den heter i större delar av världen, är faktiskt rätt så seg och jag blev därför något besviken. Jag trodde vi skulle få se så mycket mer och jag hade inbillat mig att filmen skulle innehålla grymmare och råare scener där blodet skulle spruta, men icke sa Nicke. Till råga på allt så är männen i filmen fanimig riktigt tröga. Efter att de har våldtagit Jennifer brutalt så lockar hon dom till sig genom att få dom att tro att hon vill ha dom, men hur kan de ens gå på den lätta efter det de har gjort mot henne? Det är inte så hög intelligens nivå på dom karlarna inte och överlag så har de bara sig själva att skylla när de blir straffad. Så se och lär pojkar, för det är såna vi blir om ni ger er på något dumt. De flesta är nog på Jennifers sida (hoppas jag iallafall) och vem hade inte reagerat lika dant som henne efter den våldtäktsupplevelse? Hämnden är ljuv heter det ju och jag kan lova er att hon mådde bättre efter sin hämnd men bättre blev ju tyvärr inte filmen.
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: Day of the Woman.
Alternativ titel: I Spit on Your Grave.
Svensk titel: I Spit on Your Grave.
Tagline: "After it was all over... she waited... then she struck back in a way only a woman can!".
Genre: Skräck, Thriller.
Skådespelare: Camille Keaton, Eron Tabor, Richard Pace, Anthony Nichols, Gunter Kleemann m.fl.
Regissör: Meir Zarchi.
Filmmanus: Meir Zarchi.
Speltid: 97 min (DVD).
Språk: Engelska.
Undertext: Danska, Finska, Norska, Svenska.
Produktionsland: USA.
Utgivningsår: 1978.
Åldersgräns: Rekommenderad från 18 år.
Biorelease: - .
Distributör: Atlantic.
DVD-release: 9 Februari 2006.
Köp filmen på DVD hos: Filmen har utgått, går ej längre att köpa.
Extramaterial (DVD): Directors commentary, Trailers, TV-Spots, Radio-Spots.

Kommentarer
Micke säger:

Nu måste du se nyinspelningen! Jag tycker den är bättre än originalet.

2011-01-27 Kl: 21:27:57
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: