Red (2010)

 photo red-11359595-frntl_zps0607617b.jpg
Red (Action, Komedi, Thriller):
De var en gång i tiden CIAs bästa agenter men nu mera är de pensionerade. Trots detta få Frank ett gäng lönnmördare efter sig då någon vill se honom död. Så för att avslöja den rätta boven kallar han återigen ihop sitt gamla gäng.
 
 
FILMEN FÅR:
Så vad har Red vi lärt oss? Jo, att gamlingar kan! I Red bjuds det på en föråldrad kraft som trots allt inte är så svag och de gamla går lösa med alla de vapen de kan hitta, vilket blir en härlig och skjutglad soppa. De har alla passerat 50 sträcket och har gubbsjuka så det både räcker och blir över, men deras kroppsliga beteende är som om de vore 20 och de visar även att de har humorn kvar. För tro mig, filmen bjuder på mängder av skratt. Detta är så bra som det bara kan bli och jag hade inte förväntat mig att filmen skulle ha så här mycket humor i sig, så där fick jag en trevlig överraskning.
 
Bruce Willis är lika strålande i rollen som Frank som han alltid är och de andra gamlingarna överraskar mig då jag inte trodde att de kunde göra sådana här roller felfritt. Filmen bjuder även på lite romantik som självklart är blandat med action och det är aldrig fel. Jag kan helt enkelt inte hitta en enda ska som jag inte tycker om och därför borde filmen egentligen få full pott, men det är något litet som saknas för att filmen ska bli perfekt och frågan är bara vad. Red funkar trots allt på alla håll och kanter och hade jag inte redan avgudat Bruce Willis så hade jag nog börjat göra det nu.
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: RED.
Svensk titel: Red.
Genre: Action, Komedi, Thriller.
Skådespelare: Bruce Willis, Mary-Louise Parker, Helen Mirren, Morgan Freeman, John Malkovich, Karl Urban m.fl.
Regi: Robert Schwentke.
Filmmanus: Jon Hoeber och Erich Hoeber.
Speltid: 107 min (DVD).
Språk: Engelska / Ryska.
Undertext: Danska, Finska, Norska, Svenska.
Produktionsland: USA.
Utgivningsår: 2010.
Taglines: "He's Got Time To Kill".
Åldersgräns: Rekommenderad från 11 år.
Biorelease: 19 November 2010.
Distributör: Nordisk Film.
DVD och Blu-rayrelease: 16 Mars 2011.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (DVD): - .
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (Blu-ray): - .
Filmserien består av: Red (2010)
                                  Red 2 (2013)

Kommentarer
Grimgoth säger:

Denna verkar bra faktiskt.

2011-04-19 Kl: 10:46:50
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Niko på Blogvertiser säger:

Hej!



Vi på Blogvertiser vill inbjuda dig till vårat nätverk av bloggar där du har möjlighet att tjäna pengar genom att skriva recensioner och omdömen åt våra annonsörer.



Efter att ha besökt din blogg tycker vi att den har ett bra upplägg och innehåll som våra annonsörer troligtvis skulle uppskatta.



Blogvertiser har i dagsläget väldigt många bloggar och annonsörer men vi är alltid i jakt på nya kvalitetsbloggar som vi kan hjälpa tjäna pengar genom vårt nätverk.



Vanligtvis så betalar en blogg post allt mellan 50-1000 kr beroende på bloggens trafik och kvalité. Annonsören bestämmer om ett ämne som du ska skriva om men det är helt upp till dig och bestämma vad du skriver och känner du att informationen inte är intressant för din blogg så kan du neka uppdraget utan några som helst problem.



Om detta låter intressant så får du gärna gå in på vår hemsida (http://www.blogvertiser.se/faq.php) och läsa lite mer om oss.



Fakta:



Du kan tjäna pengar!

Du bestämmer om du vill blogga om uppdraget.

Uppdragen kan ta allt mellan 5-30 minuter och skriva



Med vänlig hälsning

Niko Lupala

www.blogvertiser.se

2011-04-19 Kl: 11:14:44
URL: http://www.blogvertiser.se
Placebohoe säger:

Jag har inte sett den här ännu, men min pojkvän gillade den väldigt mycket och gav den en femma, så jag ska nog se den snart :)

2011-04-19 Kl: 11:22:59
URL: http://placebohoe.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: