Dag 08 – Ett ögonblick

Dag 8 på listan och jag vet inte riktigt vad man ska skiva här då det kommer så kallade ögonblick hela tiden.
Ett ögonblick kan vara vad som helst, som när jag körde in i bildörren och bröt handen eller som när jag fick se Katten, Kiwi eller Keso första gången. Men det nyaste och hemskaste ögonblicket hände förra helgen då jag var på jobbet. Hela värden saktade ner och gick i slow motion. Varför detta nu då undrar ni säkert och det ska jag nu berätta.

Jag och en jobbkompis stod och renbäddade en säng efter en olycka. Plötsligt ser jag en bajsbit komma flygandes emot mig och det är just det som går i slow motion. Jag står och tänker: "Den passerade mig, den passerade mig", men när jag väl kommer in i badrummet sitter en bajsbit i håret på mig och paniken utbryter. Som ni förstår så är detta mindre trevligt men inte så ovanligt när det kommer till mitt jobb. I vilket fall som helst börjar jag skrubba håret mitt i all panik med både det ena och andra jag kan komma över. Tur var nog att det inte fanns en sax tillgänglig, för då hade jag nog använt den och inte sett riktigt klok ut idag. Men efter att ha skrubbat mitt hår så där 5 gånger under natten och tagit en lång dusch när jag kom hem där jag använde upp nästan en hel flaska schampo, återgick jag till det normala.

Och som ni kanske förstår så är alla ögonblick inte trevliga men unika.

Photobucket



Kommentarer
Jenny säger:

Det där känner jag igen allt för väl, är man inte på väg att halka i piss så är man farligt nära att bli träffad av en torpeddiarre när man tar en kund i lyft.Vårdyrkets baksida, ordagrannt talat.

2010-11-27 Kl: 20:07:01
URL: http://mallgroda.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: