Taken (2008)

Photobucket
Taken (Action, Thriller):
Bryan har ger upp sitt jobb inom CIA för att kunna bo nära sin före detta fru och dottern Kim i Los Angeles. Han blir dock mindre glad när dotter bestämmer sig för att resa utomlands med en kompis och hans värsta mardröm besannas när hon blir kidnappad. Bryan har nu 96 timmar på sig att rädda henne från att säljas som prostituerad, därefter kommer hon troligen aldrig mer återfinnas i det oändliga sexträsket därute.


FILMEN FÅR:
Jag har länge blivit tillsagd att se Taken men jag har först nu tagit mig tid. Till råga på allt så har jag bara hört gott om filmen och tro det eller ej, allt jag har hört stämmer vilket inte är så vanligt idag. Detta är en sjukt bra film som bjuder på både det ena och andra och den väcker dessutom en oro inom mig som jag inte visste att jag hade. Jag har dessutom inte riktigt förstått mig på fenomenet Liam Neeson fören nu, för här gör han ett otroligt jobb som kan få vem som helst att tycka om honom. Alla föräldrar där ute lär känna fasa när de ser Taken eftersom detta kan ju faktiskt hända i det verkliga livet också. Men alla har ju inte den turen att ha en massa kontakter och en utbildad man som vet hur man ska göra när något sånt här inträffar. Så nu få man väll lägga ner sina planer på att ut och resa, för jag vill då inte fastna i sexträsket. Filmen bjuder på en härlig men samtidigt olidlig spänning som aldrig tycks ta slut och jag sitter som på nålar rätt igenom nästan hela filmen. Jag blir ett offer för filmens värld och köper allt jag ser. Jag blir som en slav och min pimp är teven som tycks kontolera mig helt totalt. Taken är en filmupplevelse helt i min smak och jag önskar ett det kunde finnas fler filmer som denna.

Kommentarer
Metalnallen säger:

En riktigt bra film!

2010-03-07 Kl: 07:45:10
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Chrisse säger:

Den är sjukt bra,tror jag nämt den för dig

några gånger också XD

2010-03-07 Kl: 12:13:09
URL: http://lovelystar.blogg.se/
J säger:

Riktigt underhållande.

2010-03-09 Kl: 12:35:05
URL: http://starfield.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: