Space Chimps (2008)

 photo c72bc381-06ea-4143-a528-693c1ba57f12_zps804b34c2.jpg
Space Chimps (Animerad Familjefilm/Komedi/Äventyr):
En satellit försvinner in i ett maskhål och landat på en planet på andra sidan universum. Det är för farligt att skicka iväg ett gäng mänskliga astronauter genom maskhålet då de inte vet vad som kan hända, så de bestämmer sig för att skicka iväg 3 schimpanser istället. Schimpansen Ham III är barnbarn till Ham I som var den första schimpansen i rymden och blir därför en bra kandidat tillsammans med Luna och Titan. Deras uppdrag är att ta reda på fall det finns intelligent liv på andra sidan universum, vilket det klart gör. Dock så styrs planeten av den onde Lord Zartong, som förslavar resten av planetens invånarna.
 
 
FILMEN FÅR:
Barnet i mig kom fram igen och därför fick det också bli denna lilla film så här på morgonkvisten. Space Chimps i sig är kanske inte superbra men det gör detsamma för filmen har ändå allt det där som jag är svag för, nämligen: ett rymdäventyr, en främmande planet, utomjordingar, snedvriden kärlek och lite därtill... Eller ja, det var kanske allt. Filmen är hur som helst charmig och söt men ändå lite små fräck på sina ställen och jag skrattade till mer än en gång, så trots att själva filmen inte är vidare bra så finns här mycket att sätta tänderna i.

Kommentarer
Bitterfittan säger:

haha sant! vad gör du ikväll snygging? (:

2010-03-18 Kl: 19:37:49
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: