Flashdance

31838.jpg image by AFreakLikeMe_blogg
Flashdance (Drama):
Alex är en vacker 18-årig kvinna som arbetar som svetsare på dagarna och dansare på på den lokala baren på kvällarna. Hon kämpar för att bli oberoende och finna kärleken. Men hennes stora dröm är att bli en professionell dansare och att få dansa på Pittsburgh Conservatory of Dance.


Filmen får:
Fick för mig att se om denna gamla godingen från 1983, en film som enligt många är i samma klass som Dirty Dancing. Men där kan jag inte hålla med. Vad dessa två filmer har gemensamt är storyn som bygger på viljan att dansa och kärleken, men de går ändå inte att jämföra. För denna lyckas inte lika bra, så först ut är inte alltid bäst. När jag såg denna filmen första gången för många, många år sen blev jag så besviken. Jag trodde att den skulle vara så mycket bättre efter allt man hört om den. Filmen är visserligen bra, men inte så bra som många säger att den är. Fast i dag så uppskattar jag den lite mer än vad jag gjorde för så där 10 år sen. Och eftersom jag är mycket mer blödig i dag så kommer både tårar och glädje tårar. Detta är ändå en film som borde ses av alla, för detta är trots allt en klassiker av sin film sort.

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: