Cars (2006)

Photobucket
Cars Svenska titel: Bilar (Animerad Familjefilm/Komedi):
Racerbilen Lightning McQueen är på väg till Pistong-Cup när han av misstag råka glida ur sin transport bil och hamna mitt i öknen. Han gör då ett tappert försök att komma ifatt sin transportbil men råka ta fel avfart och hamnar då i Radiator Spring som är en liten håla i ödemarken där han råkar ställa till med oreda. Som straff får han i uppdrag att fixa till vägen i den lilla staden samtidigt som han lär sig ett och annat om livet vid sidan om tävlingen och berömmelsen.


Filmen får:
Bilar må vara en av de sötaste Disney filmer som gjorts. Bilarna är så söta och charmiga att jag bara vill äta upp dom, plus att filmen är riktigt rolig. Fast nu är ju klart Pixar inblandade i detta projektet, vilket de typ är i alla data animerade filmer. Kanske det är därför de blir så charmiga. Detta är en sådan animerad barnfilm som faktiskt funkar bättre för vuxna än för barn. Vilket jag klart tycker är bra, för snorungarna kan hålla sig till Nalle Puh. Detta är en av mina favorit Disney filmer, även om jag gillar de gamla tecknade oerhört mycket så vinner dessa data animerade på söthet.

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: