Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Dag 18 på listan ska handla om min favorit födelsedag och detta bli lätt.

Morgonen den 4 juni 1997 när jag fyllde 13 år fick jag ett kuvert av min mamma och pappa som innehöll ett brev från Katten, eller Misse som han tyvärr fick heta. I kuvertet låg ett kort/brev där det stod att jag skulle få komma och hämta honom "idag", 1 vecka tidigare än vad man egentligen fick på den tiden. Katten var blott 9 veckor gammal och så liten. Som jag lipade då har jag nog aldrig lipat innan, det var glädje av inte dess like. Enligt någon lag så fick man inte ta kattungarna fören de var 10 veckor på den tiden, men mina föräldrar hade sagt att jag skulle få honom när han var 14 veckor eftersom vi skulle på husvagnssemester där innan. Så snacka om att man blev snopen när jag skulle få honom redan vid 9 veckor ålder och Katten fick klart åka med på husvagnssemestern till Öland.

(Jag ber om ursäkt för att detta inlägget inte har kommit ut innan. Men jag har letat ihjäl mig efter själva brevet jag fick, men jag kan inte hitta det och förlusten dödar mig lite inombords).

Kommentarer
Nathalie @ Bloody Disgusting säger:

Åh! kan tänka mig att det var en fantastisk födelsedag. :)

2010-12-13 Kl: 18:52:28
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/
Daniel säger:

Åh minnen & vilken gåva!:)

2010-12-13 Kl: 19:08:08
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: