Dag 13 – Den här veckan

Dag 13 på listan, då ska jag beskriva den här vecka.

Måndag: En ledig dag som jag har spenderat genom att bränna pengar på stan och varit inom Brunnsgården då jag åkt på UVI för 5 gången detta året. Ringt Blixtvik då jag inte kommer ut på nätet via deras dumma sladd och tackat aliens för att jag sitter på en dongel från Telenor.

Tisdag: Också en ledig dag. Tvättat och tvättat lite till. Varit ute och slängt glasflaskor och Keso fick hänga med så hon kunde känna på snön, ingen hitt. Sett ett par filmer, surfat på nätet, ringt Blixtvik igen då jag fortfarande inte kommer ut på nätet via bredbandet. De ska fixa detta säger de, men det har jag ju hört innan.

Onsdag: Sovit bort halva dagen då jag ska gå på min jobbnatt, glott på mina serier, fixat min natt macka, ringt Kesos barnvakt för att påminna dom om att det är dags att vara natt/dag vakt och sen gick jag till jobbet för att jobba.

Torsdag: Kommer hem från jobbet runt kl 08.00, duschar, sover, vaknar, glor på mina serier, fixar nattens nattmacka, går till jobbet och jobbar.

Fredag: Kommer hem från jobbet runt kl 08.00, duschar, sover, vaknar, glor på mina serier, fixar nattens nattmacka, går till jobbet och jobbar.

Lördag: Kommer hem från jobbet runt kl 08.00, duschar, sover, vaknar, ringer till Kesos barnvakt och säger att det är dags för henne att komma hem. Myser framför teven med Keso, käkar något gott och spenderar hela natten framför teven/datorn för att sen lägga mig och sova runt kl 6 på morgonen.

Söndag: Sover bort hela dagen då vi byter schema på jobbet, vilket betyder att jag återigen ska infinna mig på jobbet i natt. Fixar och donar inför natt jobbet, ringer och påminner Kesos barnvakt att de återigen ska passa henne. Ser någon serie/film och går sen till jobbet.

Där har ni min vecka i det stora hela och som ni ser är dagarna relativt lika. Men kommande vecka blir annorlunda. För på det nya schemat går jag av måndag morgon och jobbar sen inte på en hel vecka, underbart. Då ska det julhandlas, knäcken ska göras och sen ska jag bara slappa.

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: