WALL·E (2008)

Photobucket
WALL·E (Animerad Familjefilm/Sci-fi):
För flera hundra år sedan lämnade människan jorden men glömde då att stänga av den sista roboten som har städat på jorden sedan dess. Men dagen kommer då EVE anländer, en robot som har blivit utskickad av människorna i hopp om att finna tecken på liv på planeten. Hon hittar det hon söker och beger sig tillbaka till rymdskeppet och efter henne följer Wall-E.


Filmen får:
Wall-E må vara en utav de bästa animerade filmer jag har sett då den charmiga lilla roboten Wall-E beger sig iväg på ett äventyr som jag sent kommer glömma. Här få vi bevis på att man inte ska ge upp bara för att det är besvärligt utan Wall-e kämpar vidare för att nå sina mål. Även om filmen inte innehåller nån vidare dialog så är den riktigt underhållande och gripande på alla sätt och vis. Istället för att lyssna på vad de säger så få vi läsa robotarnas kroppsspråk och det är lättare än vad man kan tro då känslorna syns tydligt. Hela atmosfären i filmen är underbar och jag riktigt myser när vi glider med Wall-E genom rymden i jakt på kärleken. Kärleken som inte alltid är så lätt sprudlar och allt är underbart även om det blir ett par törnar på vägen. Disney och Pixar har lyckats riktigt bra denna gången och de förtjänade mycket väl den Oscars de fick för detta mästerverk.

Photobucket Photobucket

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: