Buffy the Vampire Slayer (1997-2003)

Buffy - New complete collectio
Buffy the Vampire Slayer (Fantasy):
Buffy Summers är en vampyr dråpare som tillsammans med sina vänner bekämpar all ondskan i Sunnydale.


Serien får:
Här har vi serien som är en fortsättning på filmen med samman namn, filmen som floppade totalt när den kom 1992. Seren är bra mycket bättre än filmen men det är lite svårt att betygsätta hela serien, för det är olika från säsong till säsong. Men på det stora hela så ligger den runt 4 aliens i alla fall. Säsong 1-3 är kanske inte mina favoriter, men de är helt klart bra. Jag tycker serien börja bli riktigt bra först i säsong 4 då Buffy lämnar high school och börjar på college, hon blir lite mer vuxen med andra ord. Favorit säsongen är desto enklare att peka ut och det är helt klart säsong 6. Den är lite mörkare och lite mer snuskig, vilket jag klart gillar. Serien har fått mig att både skratta och gråta floder, vilket är en bra mix. Jag uppskattar dessutom kärleken mellan Buffy och hennes vampyrer, den förbjudna kärleken som är så lockande.

Kommentarer
Mia säger:

Kan man få låna sen kanske? ;P



2008-08-05 Kl: 19:54:03
URL: http://thisismaria.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: