The Rig (2010)

 photo rig_zps1c6eddf3.jpg  
The Rig (Action, Science Fiction, Skräck, Thriller): 
Mitt i en tropisk storm måste besättningen på en oljerigg överleva framfart av en varelse som har invaderat deras  livsmiljö
 
 
BETYG och RECENSION: 
The Rig är ännu en lågbudget B-film med dåliga skådespelare, dåliga specialeffekter och allmänt kass kvalité och handling. Vill säga att den innehåller allt det där som jag vill ha med i en B-film och det spelar då ingen roll hur dålig filmen är eftersom alla misstag är underhållande... på ett tragiskt och skrattretande vis. Inte nog med det, man skulle faktiskt kunna tro att The Rig är en amerikans version av den koreanska filmen Sector 7 eftersom handlingen är identisk, men nu är det faktiskt så att The Rig kom ut året före vilket också få mig att undra om koreanerna har stulit den amerikanska idén och gjort en bättre version av filmen. Ja, det är något som förblev oklart för mig när jag, iförd en skeptisk min, sakta betade mig igenom filmen.
 
 photo The-rig2_zpsvbkgrgo7.jpg
Något som lurar i mörkret skapar oro på oljeriggen.
 
Som sagt så är skådespelet bedrövligt och ingenting är egentligen smickrande för ögat. Miljön som karaktärerna smyger runt i är mörk, smutsig, fuktig och trång och detta borde göra filmen skräckinjagande med tanke på det monster som lurar i mörkret, men tyvärr så blir det inte så. Man kan nämligen förutspå varenda liten rörelse och det "otäcka" och blodtörstiga monstret syns knappt i bild vilket i sin tur får filmen att bli ännu sämre. Man kan nämligen inte uppleva rädsla när man ingen skräck få se.
 
 photo The-Rig_zpskshty36f.jpg
Ett knappt synligt monster skymtar förbi
 
Så ja, The Rig är inte en film som bör ses av den som letar efter spänning och skräck, eller en bra film överhuvudtaget och då eftersom den är så dålig som den faktiskt bara kan bli. Men är du som mig som ibland behövde den där dosen av skräp så är detta en film som jag kan rekommendera och trots det dåliga betyget så går det faktiskt att skratta åt eländet.
 
 photo the_rig_7_zpspvws3yns.jpg
Bad-ass bitch
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: The Rig.
Svensk titel: The Rig.
Tagline: "Some things shouldn't be disturbed".
Genre: Action, Science Fiction, Skräck, Thriller.
Skådespelare: William Forsythe, Stacey Hinnen, Serah D'Laine, Marcus T. Paulk, Carmen Perez, Dan Benson, Robert Zachar, Scott Martin, Darren Scott, Eric Bivens-Bush, Jacob Bruce m.fl.
Regissör: Peter Atencio.
Filmmanus: Scott Martin, Lori Chavez och Marilee A. Benson.
Speltid: 94 min (DVD).
Språk: Engelska.
Undertext: Engelska.
Land: USA.
Åldersgräns: Rekommenderad från 15 år.
Utgivningsår: 2010.
Sv. Biopremiär: - .
Distributör: Anchor Bay Entertainment.
DVD-release: 5 Oktober 2010 (USA).
Köp filmen på DVD hos: Filmen har utgått.
Extramaterial (DVD): The Rig: Behind the Scenes • Theatrical Trailer.
Hyr filmen hos: SF Anytime.

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: