Sex Tape (2014)

 photo sex tape_zps79rvvro6.jpg 
Sex Tape (Komedi, Romantik):
Efter några års giftermål och två barn senare så är Annie och Jay's sexliv inte som det en gång var, så i hopp om att sätta krydda på tillvaron bestämmer de sig för att spela in en sexfilm som de senare ska radera. Men filmen råkar komma på villovägar och nu gör de allt de kan för att återfå sitt mästerverk igen.
 
 
BETYG och RECENSION:
Jag säger alltid att komedier inte riktigt är min grej och det stå jag fast vid, men det är skillnad på komedier och komedier. Det finns de dåliga med B-skådespelare som innehåller bajs och kiss skämt och så finns det de med A-skådisar i rollistan och det är just det som gör skillnaden, och det är dessutom de sistnämnda som jag brukar uppskatta. Just i Sex Tape's fall så ser vi den kända Cameron Diaz i rollen som Annie och i rollen som hennes man Jay ser vi Jason Segel som kanske inte är riktigt lika känd, men de båda är i alla fall kända för att göra någorlunda bra komedier och därför hade jag också rätt så höga förhoppningar om Sex Tape.
 
 photo sex-tape04_zpsim7zmiac.jpg
 En hemmagjord video kommer på rymmen.
 
Sex Tape är en lovande komedi men som tyvärr brister någon stans på vägen. Filmen är lite smårolig och det går att skratta vid ett flertal tillfällen, vilket är mer än vad många andra komedier har att erbjuda. Det finns till och med stunder då det är riktigt roligt och då också på en pinsam nivå, men så finns det också bitar i filmen som inte alls är lika underhållande och därför svacka filmen upp och ner. Även om jakten på den försvunna sexfilmen är underhållande så blir det lätt lite överdrivet och så har vi alltid de stunder då barnen kommer in i bild och förstör stämningen, vilket är en nackdel men överlag så rullar ändå filmen på bra. 
 
 photo sex-tape05_zpsg0ofrorh.jpg
Barnen förstör stämningen.
 
Med tanke på namnet "Sex Tape" så innehåller självklart filmen en hel del sex, både roliga och mindre roliga scener men något helnaket blir det tyvärr inte. En och annan rumpa blinkar förbi och vi får även se ett par kvinnliga bröstvårtor under en genomskinlig och vit tröja, men mer än så blir det tyvärr inte och det kan jag tycka är lite synd. Så förvänta er alltså inget helnaket utan bara små och snabba skymtar av nakna kroppsdelar, samt  kläder som avslöjar vad som gömmer sig där under, så Sex Tape lär med andra ord i alla fall gå hem hos den kåta tonårspojken.
 
 photo sex-tape01_zps7pq7k7et.jpg
Det är brist på nakenhet
 
Sex Tape's främsta styrka ligger i kemin mellan Cameron Diaz och Jason Segel som tillsammans skapar en trovärdig samlevnad på vita duken där inget är en dans på röda rosor. Dock kan jag inte riktigt säga detsamma om övriga skådespelare som finns med på ett hörn och deras insats känns mest bara som utfyllnad jämfört med huvudkaraktärerna. Sex Tape är med andra ord en två mans show som får lite uppbackning på annat håll och trots att jag inte är helt nöjd med min filmupplevelse så vill jag ändå säga att filmen är sevärd i brist på annat. Den bjuder nämligen på lätt och enkel humor för den uttråkade och det räcker för mig.
 
 photo sex-tape-image04_zpscfiydvuf.jpg
Utfyllnad.
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: Sex Tape.
Svensk titel: Sex Tape.
Tagline: "A movie about a movie they don't want you to see", "They did everything but delete it" och "Their privates have just gone public".
Genre: Komedi, Romantik.
Skådespelare: Cameron Diaz, Jason Segel, Rob Corddry, Ellie Kemper, Rob Lowe, Nat Faxon, Nancy Lenehan, Giselle Eisenberg, Harrison Holzer, Sebastian Hedges Thomas, Timothy Brennen m.fl.
Regissör: Jake Kasdan.
Filmmanus: Kate Angelo, Jason Segel och Nicholas Stoller.
Speltid: 94 min (Blu-ray).
Språk: Engelska.
Undertext: Svenska.
Land: USA.
Åldersgräns: Rekommenderad från 11 år.
Utgivningsår: 2014.
Sv. Biopremiär: 24 Juli 2014.
Distributör: Sony Pictures.
DVD och Blu-rayrelease: 9 Februari 2015.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (DVD): Capturing The Moment • Meet Hank Rosenbaum.
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (Blu-ray): Bloopers • Deleted & Extended Scenes • Line-O-Rama • Romance Reboot With Dr. Jenn Berman •  Capturing The Moment • Meet Hank Rosenbaum.
Hyr filmen hos: SF Anytime.

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: