Machete Kills (2013)

 photo machete_kills_nordic-23736760-frntl_zpsfe2174d9.jpg 
Machete Kills (Action, Kriminalare, Thriller): 
Efter en närstrid med kartellerna sörjer Machete sin älskade Sartana som då fick sätta livet till, och strax därefter rekryteras han av USA:s president för att omintetgöra kartelledaren Mendez som hotar att avfyra en missil mot USA
 
 
FILMEN FÅR:
Den föregående Machete var inte en film som tog mig med stom men ändå kände jag mig tvingad att se uppföljaren Machete Kills där den så kallade Machete (Danny Trejo) ännu en gång ger sig in i ett blodbad. Förra gången var det Michelle Rodriguez och Jessica Alba som lockade mig, vilket de fortfarande gör trots att den ena avrättas bara några minuter in i filmen. Men denna gången är det också Lady Gaga som drar in mig i smeten av fejkblod och stympningar när skotten går av och macheten svingas runt. Dock är hennes medverkan liten och därför känner jag hur besvikelsen sakta uppstår i takt med filmens överdrivna dumheter.
 
 photo machete-kills-featurette-if-looks-could-kill-hd_zpsd21b808b.jpg
Lady Gaga som vi ser i rollen som La Camaleón är en av lockelserna.
 
Precis som med föregående film så ska man inte lägga ner så mycket allvar på Machete Kills eftersom allt är överdrivet till max och allt ser som sagt väldigt fejkat och konstgjort ut. Blodet som spills är fortfarande rött som ketchup, kroppsdelarna som skärs av ser ut som delar från dockor och byggnaderna ser ut att vara tillverkade av kartong, vilket de säkert också är. Så ja, det blir fjantigt och dumt men på så vis så blir det också lite underhållande och skrattretande.
 
 photo machete-kills04_zps5325bcf7.jpg
Machete och Luz är tillbaka för att skvätta fejkblod.
 
Så ja, Machete Kills är ingen hitt och hade det inte varit för vissa små science fiction inslag och tilltalande skådespelare så hade filmen fallit platt mot marken. Trots mitt bristande intresse för själva handlingen så finns det alltså vissa små detaljer som fångar min uppmärksamhet och som hjälper mig att ta mig igenom filmen i ett svep men jag vill ändå inte kalla den för en bra film. Machete Kills mest bara är när den drivs framåt med hjälp av små drivrutiner.
 
 photo machete-kills05_zpsa795f07c.jpg
Damerna skjuter skarpt
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: Machete Kills.
Svensk titel: Machete Kills.
Tagline: "Trained to kill. Left for dead. Back for more".
Genre: Action, Kriminalare, Thriller.
Skådespelare: Danny Trejo, Mel Gibson, Demian Bichir, Amber Heard, Michelle Rodriguez, Sofía Vergara, Charlie Sheen (som Carlos Estevez), Lady Gaga, Antonio Banderas, Walton Goggins (som Walt Goggins), Cuba Gooding Jr., Vanessa Hudgens, William Sadler m.fl.
Regissör: Robert Rodriguez.
Filmmanus: Kyle Ward.
Speltid: 103 min (DVD).
Språk: Engelska / Spanska.
Undertext: Svenska.
Land: Ryssland / USA.
Åldersgräns: Rekommenderad från 15 år.
Utgivningsår: 2013.
Sv. Biopremiär: 1 November 2013.
Distributör: SF.
DVD och Blu-rayrelease: 19 Mars 2014.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (DVD): - .
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (Blu-ray): - .
Hyr filmen hos: SF Anytime.
Filmserien består av: Machete (2010).
                                   Machete Kills (2013).

Kommentarer
David H säger:

Nej etta var inte någon höjdare, men gick att se. Jag kommer nog att se tvåan också bara för att. Michelle Rodriguez är ju alltid underhållande.
Dock finner jag det väldigt lustigt att Charlie Sheen använder sitt riktiga namn Carlos Estevez.
Ha ha ha....

Svar: Han tror väll inte folk ska koppla honom till den skandalmannen han faktiskt är om han går under det namnet =)
...Liiinna

2015-01-20 Kl: 21:42:52

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: