Now You See Me (2013)

 photo nowyou_zps44e9ddba.jpg
Now You See Me (Kriminalare, Mysterium, Thriller):
En FBI-agent och en Interpol detektiv spåra ett team av illusionister som genomför bankrån under sina föreställningar och som sedan belönar sin publik med pengarna
 
 
FILMEN FÅR:
Now You See Me är en film som de flesta tycker om men magi har aldrig varit något för mig. Trots detta så fick ändå trailern mig på fall men jag kan dock kanske inte riktigt säga detsamma om själva filmen. Alla pratar om spänning och ett intressant innehåll men jag kan tyvärr inte se något av det där. I mina ögon är snarare bara Now You See Me aningen dum och fjantig och jag kan inte och har heller aldrig kunnat förstå mig på folk som ser underhållning i magi. Det är en illusion som inte är verklig och istället för att bli underhållen så retar jag bara upp mig på det faktum att jag inte riktigt kan räkna ut hur de gör för att lura folk. Så Now You See Me lyckas inte alls underhålla mig utan mest bara göra mig irriterad.
 
 photo now-you-see-me02_zpsa6dd07b5.jpg
Fyra magiker, en föreställning och ett bankrån
 
Nu är det visserligen inte så att Now You See Me är helt värdelös utan filmen har faktiskt sina små bra stunder även i mina ögon. Om inte annat så är den visuellt vacker på sina ställen och framträdandena i filmen är, så att säga, magiska, men någon spänning kan jag då ändå inte se. Det är inte heller något fel på rollprestationerna utan de alla gör ett bra jobb. Jag kan bara inte finna karaktärerna intressant och jag skiter blanka fan i hur det kommer gå för dom, vilket kanske inte är det bästa när man ser på en film. 
 
 photo now-you-see-me-interrogation_zpsda27f6e0.jpeg
Dylan Rhodes (Mark Ruffalo) är magikerna på spåren.
 
Jag få väll dock erkänna att slutet av filmen är något överraskande men jag kan ändå inte säga att jag blev chockad utan snarare bara lite förvånad. Så Now You See Me överlever lite tack vare den förvåningen tillsammans med de visuellt vackra "vyerna". Men annars så har filmen inget att erbjuda mig och detta är inte en film som jag kommer se om ingen. Men är du en av dom som gillar magi och att bli lurad, då är kanske Now You See Me filmen för dig.
 
 photo now-you-see-me-picture03_zps0234e095.jpg
Det säger bara "poff" och där har vi "spänningen".
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: Now You See Me.
Svensk titel: Now You See Me.
Tagline: "The Closer you Look, the Less you'll See".
Genre: Kriminalare, Mysterium, Thriller.
Skådespelare: Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Isla Fisher, Dave Franco, Mélanie Laurent, Morgan Freeman, Michael Caine, Michael Kelly, Common m.fl.
Regissör: Louis Leterrier.
Filmmanus: Ed Solomon, Boaz Yakin och Edward Ricourt.
Speltid: 115 min (Blu-ray).
Språk: Engelska / Franska.
Undertext: Danska, Finska, Norska, Svenska.
Produktionsland: USA / Frankrike.
Utgivningsår: 2013.
Åldersgräns: Rekommenderad från 11 år.
Biorelease: 10 Juli 2013.
Distributör: Nordisk Film.
DVD och Blu-rayrelease: 13 November 2013.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (DVD): - .
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (Blu-ray): - .

Kommentarer
David H säger:

Köpte denna på Blu-ray och det var bortslösade pengar. Riktigt sunkig film som har ett dåligt slut. Enda behållningen är Mélanie Laurent som jag är lite svag för sedan jag såg hennes prestation i Inglourious Basterds.

Svar: Ja den är ingen hitt. Det värsta är nog ändå att jag inte ens kommer ihåg hur den slutar utan bara att jag blev lite förvånad, men varför? Jag det är den stora frågan.
...Liiinna

2014-10-11 Kl: 21:14:44

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: