Mr. Peabody & Sherman (2014)

 photo herrp_zpsabba17f9.jpg 
Mr. Peabody & Sherman (Animerad Familjefilm, Komedi, Äventyr):
Den smarta och utvecklade hunden Mr. Peabody och hans adoptivson Sherman reser genom tiden för att fixa en reva i tiden som de har orsakat.
 
 
BETYG och RECENSION: 
Mr. Peabody & Sherman är ett små charmigt litet äventyr om en högt utvecklad hund och hans adopterade människoson som reser genom tiden för att ordna till små problem som de har orsakat och visst blir det både sött och äventyrligt. Men... det blir inte så charmigt som jag hade hoppats på. Filmens humor är lite för platt då hunden Peabody (eng. röst av Ty Burrell) försöker vara rolig utan framgång och istället så är det hans människoson Sherman (eng. röst av Max Charles) som tillsammans med Penny (eng. röst av Ariel Winter) lockar fram en del små leenden. Men det räcker liksom ändå inte till.
 
 photo mr-peabody-sherman02_zps19df435e.jpg
Peabody och Sherman reser genom tiden
 
Jag hade nästan trott att Mr. Peabody & Sherman skulle vara lite mer åt sci-fi hållet och även om filmen innehåller en tidsmaskin så blir det inte space:at nog för mig. Vi åker ju nämligen tillbaka i tiden och precis som jag har sagt så många gånger förut så är jag inte intresserad av det som har varit utan jag vill se det som komma skall. Nu är det visserligen så att saker och ting är rätt så utspexade i dåtiden men eftersom jag inte är så insatt i historiska händelser så känner jag mig något oberörd.
 
 photo mr-peabody-sherman06_zps901fe8b0.jpg
Det blir problem i forna Egypten
 
Även om jag kan tycka att Mr. Peabody & Sherman är en söt film så tror jag nog att den passar sjuåringarna bättre än oss vuxna. Filmen målar upp historiska händelser som kanske må intressera vuxna mer än barn men sättet som de visas upp på är kanske möjligtvis lite för fjantigt för mig. Nu är det dessutom så att jag har lite svårt för att se glädje i något och därför kan nog min syn på filmen också tas med en nypa salt.
 
 photo mr-peabody-sherman07_zps10c8c8fd.jpg
Marie Antoinette ska tydligen ha varit lite för glad i kakor.
 
© 2014 DreamWorks Animation LLC 
© 2014 Twentieth Century Fox Home Entertainment LLC
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: Mr. Peabody & Sherman.
Svensk titel: Herr Peabody & Sherman.
Tagline: "He's leaving his mark on history".
Genre: Animerad Familjefilm, Komedi, Äventyr.
Skådespelsröster (Engelska): Ty Burrell, Max Charles, Ariel Winter, Lauri Fraser, Karan Brar, Joshua Rush, Stephen Tobolowsky, Allison Janney, Dennis Haysbert, Stephen Colbert, Leslie Mann, Zach Callison, Steve Valentine m.fl.
Regissör: Rob Minkoff.
Speltid: 92 min (Blu-ray).
Originalspråk: Spanska / Engelska (även dubbad till svenska).
Undertext: Svenska.
Premiärår: 2014.
Åldersgräns: Rekommenderad från 7 år.
Sv. Biopremiär: 7 Mars 2014.
Distributör: DreamWorks / 20th Century Fox.
DVD och Blu-rayrelease: 22 Oktober 2014.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (DVD): A Tour of the WABAC Machine, Time Travel: Mad Science, Gallery, Holiday Favorites, World of DreakWorks Animation.
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (Blu-ray): A Tour of the WABAC Machine, Time Travel: Mad Science, DreakWorks Presents: Mr. Peabody & Sherman: A Journey, WABAC, History's Greatest Mystery - A Dog and His Boy, Peaboy's Paw Print on History, The WABAC Jigsaw, Time Travel Memory Match, Gallery, Sneak Peak, World of DreakWorks Animation.
Köp filmen på Blu-ray 3D hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (Blu-ray 3D): A Tour of the WABAC Machine, Time Travel: Mad Science, DreakWorks Presents: Mr. Peabody & Sherman: A Journey, WABAC, History's Greatest Mystery - A Dog and His Boy, Peaboy's Paw Print on History, The WABAC Jigsaw, Time Travel Memory Match, Gallery, Sneak Peak, World of DreakWorks Animation.
 

Kommentarer
Felicia - serier/film säger:

Åh den måååste jag se!!!!

Svar: På egen risk ;)
...Liiinna

2014-10-18 Kl: 19:50:49
URL: http://efji.se

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: