Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)

 photo teenage_mutant_ninja_turtles_ver15_xlg_zps20868297.jpg 
Teenage Mutant Ninja Turtles (Action, Komedi, Fantasy, Science Fiction, Äventyr):
Ett mörker har lagt sig över New York då Shredder och hans ondskefulla Foot Clan har fått ett hjärngrepp om allt från poliser till politiker. Men staden möts av ett litet ljussken då några muterade sköldpaddor slår sig samman med journalisten April O'Neil och hennes kameraman Vernon Fenwick och tillsammans hoppas de kunna rädda staden
 
 
FILMEN FÅR:
Detta är filmen som bjuder på ett tappert försök till att lyckas göra en bra filmversion Teenage Mutant Ninja Turtles men som dessvärre faller platt och slår hårt i marken. Filmen överdriver så gott som allt som går att överdriva och de så kallade skämten må kanske vara lite småroliga, men när man flamsar och tramsar om och med allt så blir det bara för mycket av det goda. Så istället för att få smaken av hallon i munnen så möts vi av något beskt och surt som sedan lämnar en hems bismak. Nu är det kanske så att filmen hade varit fantastiskt rolig och kanske rent av bra om jag hade varit 10-15 år gammal, men nu är jag tyvärr vuxen så då blir det mest bara för fjantigt och extremt överdrivet. Nu är det visserligen inte så att filmen är helt värdelös men bra är den då verkligen inte, den mest bara är... dum.
 
 photo teenage-mutant07_zpsf0c04d8a.jpg
Fyra fjantiga paddor.
 
Teenage Mutant Ninja Turtles har ingen mindre än den vackra men något talanglösa Megan Fox i huvudrollen som April O'Neil och även om hon kanske har växt något sedan starten så lyckas hon inte riktigt lyfta rollen. I rollerna som de muterade sköldpaddorna Raphael, Michelangelo, Donatello och Leonardo ser vi Alan Ritchson, Noel Fisher, Jeremy Howard och Pete Ploszek (vars röst görs av Johnny Knoxville) och det är också dessa som gör filmen så fruktansvärt fjantig. Detta lämnar därför också Megan Fox och Will Arnett, som vi ser i rollen som Vernon Fenwick, som de stora stjärnorna och bara det är ju nästan lite skrämmande i sig.
 
 photo teenage-mutant06_zps37c2d671.jpg
Filmens "stora" stjärnor
 
Men allt är inte pest eller kolera. Även om Teenage Mutant Ninja Turtles är en rätt så dålig och meningslös film så väcker den gamla minnen till liv och vare sig jag vill det eller ej så blir jag lite underhållen emellanåt. Nu är det ju visserligen inte så att filmen få mig att hoppa av glädje men något litet, ytterst litet finns ändå där. Det må kanske inte bli några skratt och det må kanske inte bli några glädjetårar utan snarare bara ett "jaha, det var det" som sedan följs upp av en besvikelse, men jag upplevde ändå några små bitar som positiva och underhållande. Vilka dessa positiva bitar sedan är kan jag inte ens peka ut, men de finns där någon stans. Och ja, jag blev besviken. Nu är det kanske inte så att jag hade förväntat mig att Teenage Mutant Ninja Turtles skulle vara bra, men jag trodde inte heller att den skulle vara så dum och hjärndöd som den faktiskt är. Som avslutning kan jag väll säga att man som vuxen människa bör undvika filmen och istället låta sina barn se den, om man nu har några.
 
 photo Teenage-Mutant-Ninja-Turtles-Wallpaper_zpse54bde98.jpg
Den ondskefulle Shredder.
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: Teenage Mutant Ninja Turtles.
Svensk titel: Teenage Mutant Ninja Turtles.
Tagline: "Meet the new face of justice".
Genre: Action, Komedi, Fantasy, Science Fiction, Äventyr.
Skådespelare: Megan Fox, Will Arnett, William Fichtner, Alan Ritchson, Noel Fisher, Pete Ploszek, Johnny Knoxville (röst), Jeremy Howard, Danny Woodburn, Tony Shalhoub (röst), Tohoru Masamune, Whoopi Goldberg, Minae Noji, Abby Elliott m.fl.
Regissör: Jonathan Liebesman.
Filmmanus: Josh Appelbaum, André Nemec och Evan Daugherty.
Speltid: 101 min (Bio).
Språk: Engelska.
Undertext: Svenska.
Produktionsland: USA.
Åldersgräns: Rekommenderad från 11 år.
Utgivningsår: 2014.
Sv. Biopremiär: 8 Augusti 2014.
Distributör: Paramount.
DVD och Blu-rayrelease: 8 December 2014.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (DVD): Digital Reality, It Ain’t Easy Being Green, Evolutionary Mash-Up.
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (Blu-ray): Digital Reality, In Your Face! The Turtles in 3D, It Ain’t Easy Being Green, Evolutionary Mash-Up, Turtle Rock, Extended Ending, "Shell Shocked" Music Video, Making of "Shell Shocked".
Köp filmen på Blu-ray 3D hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Extramaterial (Blu-ray 3D):  Digital Reality, In Your Face! The Turtles in 3D, It Ain’t Easy Being Green, Evolutionary Mash-Up, Turtle Rock, Extended Ending, "Shell Shocked" Music Video, Making of "Shell Shocked".
Hyr filmen hos: SF Anytime (ej tillgänglig i skrivande stund).

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: