The Starving Games (2013)

 photo thestarvinggames_zps4c96fd83.jpg
The Starving Games (Komedi, Parodi, Science Fiction):
Kantmiss Evershot måste tävla för sitt liv i det årliga Svältspelet och lyckas hon överleva vinner hon också en gammal skinka, en rabattkupong på Subway och en halväten saltgurka
 
 
FILMEN FÅR:
Parodier är en filmsort för sig. En sort som antagligen träffar rätt eller också så blir allt så där fruktansvärt fel. Just The Starving Games lyckas faktiskt träffa rätt på vissa punkter och med tanke på att jag aldrig riktigt såg tjusningen med The Hunger Games så får jag mig en hel del skratt under filmens gång, men detta betyder inte att filmen är bra. The Starving Games driver nämligen något fruktansvärt med The Hunger Games och påpekar de dumheter som jag själv störde mig på när jag såg den filmen men det drivs även med Avatar, The Expendables, The Avengers och mycket mycket mer. Och visst blir det en del småskratt men dessvärre så blir ju filmen inte vidare bra för det utan mest bara dum och lite lagom småunderhållande.
 
 photo the-starving-games07_zps7124e6a0.jpg
The Starving Games träffar rätt på många punkter, men bra blir det ändå inte.
 
Skådespelet i The Starving Games är långt ifrån det bästa men det blir för en gångs skulle inte dåligt och Maiara Walsh, som vi ser i huvudrollen som Kantmiss Evershot, gör nog här sitt bästa jobb någonsin. Värst av allt är nog ändå att jag hellre hade sett Cody Christian i den riktiga rollen som Peeta Mellark men han funkar även bra i den skruvade rolltolkning av den karaktären, nämligen Peter Malarkey och detsamma gäller Brant Daugherty som vi här ser i rollen som Kantmiss pojkvän Dale. Att de alla sedan är något ringrostiga gör bara pricken över i:et.
 
 photo thestarvinggames_zpsda148a53.jpg
Det är kärleksintriger i The Starving Games också.
 
Skönheten med The Starving Games är att om man inte riktigt förstod sig på framgången med The Hunger Games så kommer man nog att få sig en del skratt men avgudar man "Hungerspelen" så lär man inte alls tycka om denna filmen. Jag personligen tycker inget vidare om den första filmen men gillar The Hunger Games: Catching Fire så kanske är det därför som jag inte kan uppskatta The Starving Games till fullo. Men detta är en fjantig parodi och sådan filmer blir visserligen aldrig riktigt bra, men den har definitivt sina ljusa stunder som ändå gör den värd att se.
 
 photo thestarvinggames1_zpscbfbd8f8.jpg
The Expendables hälsar på i Svältspelen
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: The Starving Games.
Svensk titel: The Starving Games.
Genre: Komedi, Parodi, Science Fiction.
Skådespelare: Maiara Walsh, Cody Christian, Brant Daugherty, Diedrich Bader, Chris Marroy, Dean J. West, m.fl.
Regi: Jason Friedberg och Aaron Seltzer.
Manus: Jason Friedberg och Aaron Seltzer.
Speltid: 78 min.
Språk: Engelska.
Produktionsland: USA.
Utgivningsår: 2013.
Taglines: "All the Laughs... Half the Calories".
Åldersgräns: 15 år.
Biorelease: - .
Distributör: Noble Entertainment.
DVD-release: 23 April 2014.
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: