Runner Runner (2013)

 photo runnerrunner_zps332ee8bd.jpg 
Runner Runner (Drama/Kriminalare/Thriller):
Richie förlorar alla sina pengar på ett onlinespel och ser sin chans att komma tillbaka från botten när han upptäcker ett fel på sidan. Han kontaktar då Ivan, onlinespels skaparen, och snart kastas han in i värld full av svartspel
 
 
FILMEN FÅR:
Ni vet den där underbara känslan man har när man har fått för sig att en viss film ska vara riktigt bra? Ja, den kan försvinna snabbt och ersättas med andra kanske inte så likvärdiga känslor. Runner Runner var en av de där  filmerna som jag verkligen hade sett fram emot och jag trodde på allvar att filmen skulle kunna bjuda på något riktigt bra, men riktigt så blev det inte utan jag kastades istället in i en förvirrad sinnesställning där min hjärna fick gå på högvarv och ändå så lyckades jag inte få ihop pusselbitarna.
 
 photo runner-runner07_zps82f2069a.jpg
Ivan (Ben Affleck) försöker få Richie (Justin Timberlake) att förstå spelets baksida.
 
Något säger mig att man måste ha ett intresse och lite kunskap om pokerspel för att kunna uppskatta en film som Runner Runner helt och hållet och det är tyvärr några egenskaper som jag saknar. Jag förstår inte snacket i filmen och jag förstår mig inte heller på själva spelet som allt kretsar kring och det blev ett problem. Eftersom jag saknar den nödvändiga kunskapen valde jag istället att försöka rikta in mig på kärleksdramat i filmen, ett romantiskt spel som till en början verkar krylla av svartsjuka men det tystas fort ned precis som hela romantiken. Istället för att bjuda på spänning, romantik och underhållning så envisas Runner Runner med att göra mig förvirrad med hjälp av sitt sitt knepiga spel och jag fattade därför ingenting. Runner Runner är bara en rörig och förvirrande film som inte alls lever upp till mina förväntningar. Kanske var det så att jag inte var tillräckligt koncentrerad för att hänga med i svängarna eller så är det bara så att filmen är just det, rörig och osammanhängande. Bra är den iallafall inte, den saken är iallafall klar.
 
 photo runner-runner10_zpsa9a77c2e.jpg
Ja, vart tog romantiken vägen?
 
När det kommer till skådespelsinsatsen i Runner Runner så har jag konstigt nog inte något direkt att säga. Jag är varken imponerad eller missnöjd med skådespelarnas jobb och jag vet inte om det är en bra eller dålig egenskap. Allt känns kanske aningen blankt och jag hade nog förväntat mig lite mer av de inblandade, men det är inte lätt att dra med sig publiken när själva storyn är svag. Vad jag däremot verkligen hade förväntat mig var ett bättre manus och en spännande handling, men det får vi som sagt inte och därför kan jag nu inget annat än att trycka ner filmen något. Runner Runner är inte bra, så enkelt är det så jag rekommenderar att ni lägger er dyrbara tid på något annat.
 
 photo runner-runner-1-1024x427_zps7843f139.jpg
Onlinespel, en lek som kan ställa till med stora problem
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: Runner Runner.
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller.
Skådespelare: Ben Affleck, Justin Timberlake, Gemma Arterton m.fl.
Regi: Brad Furman.
Manus: Brian Koppelman och David Levien.
Speltid: 91 min.
Språk: Engelska.
Produktionsland: USA.
Produktionsår: 2013.
Åldersgräns: 11 år.
Biorelease: 27 september 2013.
Distributör: 20th Century Fox.
DVD och Blu-rayrelease: 19 februari 2014.
Filmen finns att köp hos: Discshop, Cdon och Ginza.

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: