Ghost Team One (2013)

 photo ghost_team_one_nordic-26111622-frntl.jpg
Ghost Team One (Skräckkomedi):
Sergio och Brad bestämmer sig för att göra en dokumentär när de upptäcker att deras hem är hemsökt av sexgalna spöken. Till sin hjälp tar de Fernanda, en tjej som har spökjakt som sin stora hobby.
 
 
FILMEN FÅR:
Precis när jag trodde att jag hade sett allt skräp som finns där ute så ramlade Ghost Team One in genom brevinkastet. Omedveten om själva handlingen så hade jag tagit föregivet att det skulle röra sig om en parodi på t.ex Paranormal Activity filmerna men nu i efterhand så är jag inte så säker på om Ghost Team One är en parodi eller ej, men dum är filmen iallafall och därför går det inte heller att ta den på allvar. Dessutom finns det inslag som påminner lite om den gamla filmen The Exorcist och just detta gör mig bara ännu mer förvirrad.
 
 photo Ghost_Team_One_-_Trailer_1_zps93514cf4.jpg
Parodi eller ej, bra blir det iallafall inte.
 
Ghost Team One gör som de flesta andra halvdumma komedier gör och anspelar på sex, men till skillnad från många andra filmer så blir här det inte kul. Istället blir det bara dumt och fjantigt där en utav killarna, Brad (J.R. Villarreal), visas upp som ett perfekt praktexemplar av en överkåt idiot medan den andra, Sergio (Carlos Santos), kör på den lite snällare helylles stilen. Trots tappra försök till att charma mig så misslyckas de båda totalt och istället vill jag bara spy rätt över dom. Och som om det inte är nog med det. Tjejen i filmen, Fernanda (Fernanda Romero), är självklart vacker men då också något blåst vilket är rätt så tråkigt att jämt och ständigt behöva se på film. Vackra kvinnor behöver inte vara tröga, men så är det tyvärr nästan alltid i komedifilmer och det förstör bara det lilla som filmen faktiskt kunde ha haft.
 
 photo Ghost-Team-One_zps66f2578f.jpg
Överkåta karaktärer
 
Trots att Ghost Team One kryllar av tröga karaktärer och har en handling som tillhör något av det dummaste som jag har sett så är det ändå inte det som förstör hela filmen utan det är faktiskt filmens försök till att efterlikna en misslyckad dokumentärfilmning. Vi möts av en skakig bild som ska vara filmad med hjälp av en handkamera och som ni kanske vet så detta något som jag verkligen inte tål. Den skakiga bilden är något som i min värld kan förstöra det mesta och även om det nu skulle vara så att handlingen hade varit bra så hade jag antagligen inte kunnat tycka om filmen ändå. Men nu är filmen inte bra i vilket fall som helst så det spelar inte så stor roll vad de gör med bilden. Hade allt varit "stabilt" så hade det blivit ett bottennapp av hela eländet ändå och något säger mig att enda räddningen hade varit att skriva om hela manuset. Nu är det som det blev och Ghost Team One får stå sitt kast och finna sig i att vara värdelös.
 
 photo ghost-team-one-trailer-01_zps116358a7.jpg
En skakig bild är inte smickrande.
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: Ghost Team One
Genre: Skräckkomedi.
Skådespelare: Carlos Santos, J.R. Villarreal, Fernanda Romero, Meghan Falcone m.m.
Regi: Ben Peyser och Scott Rutherford.
Manus: Andrew Knauer och Arthur Pielli.
Speltid: 81 min.
Språk: Engelska.
Produktionsland: USA
Åldersgräns: 15 år.
Premiärår: 2013.
Distributör: Paramount.
Releasedatum: 8 januari 2014 (DVD).
Finns att köp hos: Discshop, Cdon och Ginza.

Kommentarer
Robin säger:

Ser rysligt kass ut. Hoppas du såg en bättre film efteråt.

Svar: Den är rysligt kass. Jag tyckte liksom att den såg lite småkul ut men ack så fel man kunde ha. Jag körde på ett säkert kort därefter, House M.D.
...Liiinna

2014-01-14 Kl: 18:32:33
URL: http://filmfett.blogg.se

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: