Jack and Jill (2011)

 photo jack_and_jill-17378731-frntl_zps439fd551.jpg 
Jack and Jill (Komedi): 
Jack Sadelstein driver ett framgångsrikt företag inom reklambranschen och är allmänt lycklig tillsammans med sin fru Erin och deras två adoptivbarn. Men varje år fasar han för samma sak, att få besök av sin tvillingsyster Jill. Och mycket riktigt dyker hon upp och vänder upp och ner på den annars så lugna tillvaron
 
 
FILMEN FÅR:
Jack and Jill var en sådan film som jag blev varnad för att se eftersom den är så värdelöst värdelös, men inte lyssnade jag och det ångrar jag nu bittert. Filmen är så fruktansvärt dålig och skämten är på lekskolenivå vilket gör att det inte ens blir kul utan snarare bara dum och barnsligt. Skratten lyser alltså med sin frånvaro och jag blev snarare bara illamående när jag la mina ögon på filmen som kryllar av bajs och kiss "humor". Jack and Jill må mycket väl vara en av de sämsta komedier som jag har sett men jag måste ändå säga att jag är lite imponerad av att de lyckades få både Johnny Depp och Al Pacino att medverka i detta genomruttna skräp, och det är nästan enbart på grund av de båda som filmen överlever en totalsågning från helvetet.
 
 photo Jack-and-Jill-johnny-depp-29163591-640-360_zps8c497459.jpg
Johnny Depp och Al Pacino blinkar förbi
 
Adam Sandler som vi ser i rollen som både Jack och Jill kör på samma stil som han alltid gör i sina filmer och det börjar bli riktigt uttjatat och tröttsamt. Han är inte det minsta rolig och jag kan iallafall inte skratta åt hans värdelösa insats. Katie Holmes som vi ser i rollen som Erin, Jacks fru, har varit frånvarande från vita duken ett tag nu och tyvärr så kan jag väll inte säga att Jack and Jill var en knuff i rätt riktning. Hennes insats är kanske inte den bästa men om vi jämför med Adam Sandler så är alla proffs, dessutom är flickan både vacker och söt att titta på och det är ju alltid nått.
 
 photo jack_and_jill_jpg_627x325_crop_upscale_q85_zps29d987f5.jpg
Adam Sandler är lika värdelös i båda rollerna.
 
Jag är ledsen men jag hittar inga fler ord som kan beskriva hur dålig Jack and Jill verkligen är och därför blir detta nog den kortaste recensionen jag skrivit på länge, dessutom vill jag avsluta med en sista varning: Vad ni än gör, se inte filmen! 
 
 photo jack-and-jill04_zpsc7407b79.jpg
Katie Holmes bidrar iallafall med nått.
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: Jack and Jill.
Svensk titel: Jack and Jill.
Genre: Komedi.
Skådespelare: Adam Sandler, Katie Holmes, Al Pacino, Rohan Chand, Elodie Tougne m.fl.
Regi: Dennis Dugan.
Filmmanus: Steve Koren och Adam Sandler.
Speltid: 87 min.
Språk: Engelska.
Produktionsland: USA.
Utgivningsår: 2011.
Taglines: "His sister is coming for a visit... ...and it ain't pretty".
Åldersgräns: Rekommenderad från 7 år.
Biorelease: 23 Mars 2013.
Distributör: Sony Pictures.
DVD och Blu-rayrelease: 25 Juli 2012.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.

Kommentarer
Nathalie säger:

Det här är en film som jag aldrig någonsin skulle få för mig att se... den luktar dålig på långa vägar ;)

Svar: Jag vet inte vad som kom över mig, jag antar att jag bara va tvungen att se skiten med egna ögon och skit var det verkligen.
...Liiinna

2014-08-30 Kl: 22:50:34
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se
Robin säger:

Stackars, stackars, stackars dig. Mår du bra? För jag hade nog inte alls mått bra efter att ha sett detta slöseri med tid. Adam Sandler överlag har jag stora problem med. Men två Adam Sandler? That's too much. Tror den vann en razzie för sämsta film.

Svar: Inte så bra faktiskt. Och jag tror nog att jag dog lite tillfälligt under filmens gång för jag upplever några minnesluckor här och där.. Men det kan ju lika väl ha varit en överlevnadsinstinkt =)
...Liiinna

2014-08-30 Kl: 22:52:12
URL: http://filmfett.blogg.se
FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

håller med, den är sjukt dålig.

Svar: Ja, fruktansvärt. Förstår varför Johnny Depp inte ville ha med sitt namn i rollistan.
...Liiinna

2014-09-01 Kl: 17:35:59
URL: http://efji.blogg.se/
FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

ännu värre om man inte gillar Adam Sandler.. Jag mådde jätte dåligt (på riktigt) efter att ha sett klick som tydligen är en komedi.. Nejfy.

Svar: Jag undviker i regel hans filmer eftersom jag inte tål människan, så jag fick antagligen en tillfällig hjärntumör den kvällen. Jag kan alltså inte själv förstå varför jag såg filmen. Det blev ju bara blää av alltihopa. Usch..
...Liiinna

2014-09-01 Kl: 18:08:22
URL: http://efji.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: