Space Chimps 2: Zartog Strikes Back (2010)

 photo space_chimps_2_zartog_strikes_back_zps797c2d60.jpg 
Space Chimps: Zartogs Hämnd Originaltitel: Space Chimps 2: Zartog Strikes Back (Animerad Familjefilm/Komedi/Sci-fi/Äventyr):
Ända sedan Ham, Luna och Titan kom tillbaka från planeten Malgor har Comet drömt om att få åka dit men hans dröm krossars tyvärr när han blir struken från rymdprogrammet. En ren desperation sätter han sig i rymdkapseln bara för att få känna på spakarna en sista gång men något går fel och raketen far iväg samtidigt som raketens motorkraft släpper lös den onde Zartog. Nu måste Comet kämpa för att komma tillbaka till jorden medan övriga schimpanser försöker besegra Zartog på jorden
 
 
FILMEN FÅR:
Jag må kanske vara en vuxen människa men detta betyder ändå att jag brukar kunna finna underhållning i animerade barn- och familjefilmer, men denna gången gick det inte riktigt vägen. Space Chimps 2: Zartog Strikes Back är alltså uppföljaren till Space Chimps från 2008, en film som jag kanske inte tyckte var superbra men som jag ändå fann väldigt underhållande, gullig, söt och lite smårolig på sina ställen. Därför hade jag nu förväntat mig detsamma av Space Chimps 2: Zartog Strikes Back, men tyvärr så måste jag säga att uppföljare saknar allt det där som den första filmen har. Istället för att vara gullig, söt och rolig så är filmen väldigt fult gjord med sina dåliga animationer som bara fick mig att tveka lite extra. Dessutom är sötheten som bortblåst och istället blir filmen bara irriterande och jobbig att titta på.
 
 photo spacechimps3kopiera_zps1a669b98.jpg
De dåliga animationerna liknar stundvis ett tv-spel från 1990-talet.
 
De söta små schimpanserna som underhöll mig i den första filmen finns fortfarande med på ett hörn men de syns inte längre i huvudrollerna, utan nu är det istället Comet (röst av Zack Shada) som är i ledningen och det är också han som förstör filmen. Comet må kanske vara söt att titta på men han är inte ett dugg rolig och inte heller intressant. Han är istället en skicklig men irriterande astronautkandidat som bli struken från rymdprogrammet och som nu råkar klanta sig genom att åka iväg till planeten Malgor där hans otroligt störiga utomjordiska vän Kilowatt (röst av Laura Bailey) väntar på honom. Comets "flykt" ställer självklart till med problem för övriga schimpanser som finns kvar på jorden och det blir ju inte bättre av att den onde Zartog (röst av John DiMaggio) släpps lös av rymdraketens "gasmoln".
 
 photo spacechimps7_zpsd647c0e1.jpg
Comet ställer till med problem för rymdprogrammet.
 
Som ni säkert redan förstår så finns det tyvärr inte mycket som jag gillar med Space Chimps 2: Zartog Strikes Back och det finns faktiskt bara några små faktorer som jag gillar men de kommer jag knappt inte ens ihåg nu.  Men det som retar mig mest är ändå att lite av den där fräckheten som den första filmen har fortfarande finns kvar, dock blommar den aldrig riktigt ut och istället blir skämten lite tama och tråkiga. Trots detta så händer det ändå att jag skrattar till på ett par ställen under filmens gång men den blir tyvärr inte bra och inte heller roligt för det.
 
 photo spacechimps1_zps7bb9f65c.jpg
Zartog må kanske tillhöra de bättre bitarna ur filmen
 
Tyvärr är Space Chimps 2: Zartog Strikes Back ett bottennapp som jag inte såg komma. Jag antar att mina förväntningar var på tok för höga och därför slog jag i botten och huvudvärken som nu har drabbat mig förskräcklig. Space Chimps 2: Zartog Strikes Back må kanske roa småbarn men för oss vuxna är filmen mer som ett kräkmedel som fräter sönder våra inre organ, så har du inte barn ska du undvika att utsätta dig för denna förskräckliga färgklicken.
 
 photo spacechimps5_zps79098082.jpg
Ett gäng smarta schimpanser.
 
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: Space Chimps 2: Zartog Strikes Back.
Svensk titel: Space Chimps: Zartogs Hämnd .
Genre: Animerad familjefilm, Komedi, Äventyr.
Skådespelsröster: Zack Shada, Patrick Warburton, Cheryl Hines, Tom Kenny m.fl.
Regi: John H. Williams.
Manus: Robert Moreland.
Speltid: 76 min.
Originalspråk: Engelska.
Produktionsland: USA.
Premiärår: 2010.
Åldersgräns: 7 år.
Biorelease: - .
Distributör: 20:th Century Fox.
DVD-release: 26 juni 2013.
Köp filmen hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Föregicks av: Space Chimps (2008).

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: