Min första kärlek

Maol gjorde en kul grej i sin blogg som jag nu tänker efterapa.
 
Det hela går ut på att berätta om sin första kärlek och då menar vi inte kärleken som man upplevde på dagis utan den första kärleken man kände gentemot en skådespelare/karaktär i en film eller en serie. Den fösta personen som fick ens knän att bli svaga och vars filmer man kände sig tvungen att se vare sig de var bra eller dåliga.
 
Min första filmkärlek blev Michael Biehn, eller snarare hans karaktär Dwayne Hicks i filmen Aliens, en film som jag såg i på tok för ung ålder och som både skrämde slag på mig samtidigt som mitt hjärta slog några extra slag. Michael Biehn var "blott" 30 år i denna filmen och han fick mitt 9-10-11-åriga hjärta att smälta när jag såg filmen under 1993, 1994 eller 1995. Vad jag inte visste då var att han då var ca 38 år gammal och att han skulle bli ännu äldre innan jag blev byxmyndig. Men kärleken har ingen ålder och när fick träffa honom på riktigt, flera år senare, så blev jag som ett litet barn igen. Gammal kärlek rostar aldrig.
 
PhotobucketPhotobucket
Dwayne Hicks, Aliens och Kyle Reese, Terminator.
 
Och nu undrar självklart jag: Vem är din första filmkärlek?

Kommentarer
Sami säger:

Roligt inlägg där, vad ska man svara däremot :)? Vet inte om jag direkt har känt så för en skådis med om jag är tvungen att säga så får det bli Megan Fox i Transformers ;) ovanligt? nej! :)

Svar: Megan är inte helt fel, men hade jag varit lesbisk så hade jag satt Jessica Alba för vackrare kvinna få man leta efter =) Men Milla Jovovich, Summer Glau och Katee Sackhoff är även kvinnor som är något extra i mina ögon. Bland männen är det inte lika lätt konstigt nog men jag har alltid även gillat Jensen Ackles och Jason Statham.
...Liiinna

2012-09-28 Kl: 19:31:36
URL: http://www.ihyttan.wordpress.com
Tess säger:

Han är härlig :-) Nu kanske jag måste göra ett inlägg om min första kärlek MacGyver också...hehehe :-)

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra. Din syrra kom upp med en bra grej som vi måste sprida vidare =)
...Liiinna

2012-09-28 Kl: 20:25:34
URL: http://highlandertess.blogg.se
Althea - En nörd säger:

Den här gick jag o funderade på över i 1½ dygn innan jag frågade Petrus och han talade om för mig vilken min första kärlek var, haha. Facepalm på den. Ska blogga om det senare men första kärleken var Jogn Connor i T2.

Svar: Se där ja, det är kul att få reda på vilka alla trånade efter när de var små =) Så sprid detta vidare =)
...Liiinna

2012-09-30 Kl: 15:36:56
URL: http://altheatrollet.blogg.se

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: