Miami Magma (2011)

Photobucket
Miami Magma (Katastroffilm/Action/Sci-fi): En oljeborrning i Miamis kust spårar ur och snart kommer det upp flytande lava ur Miamis krossade gator. Räddningen ligger nu i vulkanforskaren Antoinette Vitrini's händer.
 
 
FILMEN FÅR:
Jag hade lite svårt för att motstå frestelsen av att se ytterligare en katastroffilm i B-klass och suget av Miami Magma blev tillslut för stort. Jag slängde in filmen i DVD:en, kastade mig själv i soffan och förbered mig på en galen katastrof i form av sprutande lava, brinnande gator och skrikande människor. Dock visade det sig Miami Magma vara något klen på alla dessa punkter och därför blev jag självklart något besviken. Det sprutar nämligen inte direkt någon lava utan det är mer brinnande moln vi få se och det är inte heller några gator som börjar brinna utan det är snarare hustaken, något jag inte riktigt kan få ihop. För borde inte magman och elden komma upp ur marken innan den sprutar från hustaken? Det kan jag tycka i alla fall.
 
Photobucket
Lite magma kommer upp ur en brunn.
 
Men precis som alla andra B-filmer av denna sorten så innehåller Miami Magma ett gäng dåliga skådespelar som får mig att brista ut i skratt när det är som minst lägligt och de så kallade effekterna gör inte saken bättre. Till min stora fasa så är det tydligen samma specialeffekts team bakom denna filmen som det är bakom Green Lantern och jag undrar nu om de har varit höga under produktionen av Miami Magma. För detta är riktigt illa jämfört med Green Lantern men ändå något bättre än många andra B-katastroffilmer där ute. Så jag har alltså sett sämre specialeffekter men de är ändå inte bra och inte heller vidare trovärdiga. Men filmen rullar ändå på någorlunda bra och bidrar till en härlig soppa gjord på B(-film) och C(-skådisar).
 
Photobucket
Stelnad magma.
 
Även om specialeffekterna retar upp mig en aning så finns det andra saker som retar upp mig mer, som t.ex: Vad är det för mening med att zooma in unga flickors bröst och rumpor när det absolut inte fyller någon som helst funktion i filmen, systrarna Antoinette (Rachel Hunter) och Emily (Melissa Ordway) ser mer ut som mor och dotter, hur kan en ung och vacker flicka som Emily vara intresserad av en något äldre nörd som Brandon (Griff Furst), och hur kan någon klättra så söligt upp för en stege när dennes liv hänger på snabba rörelser? Ja, sakerna som retar upp mig är många och detta var bara några få, men ändå så finner jag filmen relativt bra och underhållande. Miami Magma är B-katastroffilmen som ligger lite över de andra B-filmerna och som trots sina brister förgyller min tv-stund.
 
Photobucket
Två systrar eller är det en mor och hennes dotter?
 
*Betygssystemet

Kommentarer
Tess säger:

Svar: Tror Tintin är äldre i serierna eftersom det här är första gången han träffar Kapten Haddock t.ex. Men just 17? Det tyckte jag var väldigt ungt. Trodde absolut han var i tidiga 20-årsåldern i filmen iaf :-S

2012-05-23 Kl: 17:55:11
URL: http://highlandertess.blogg.se/

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: