Live Feed (2006)

Photobucket
Live Feed (Skräck):
Fem vänner är på semester och de är beredda att göra vad som helst för att få lite kul. Efter en misslyckad kväll bestämmer de sig för att lätta upp stämningen genom att gå in på en porrshow. Det dröjer inte länge fören de inser att det är de själva som ska stå för underhållningen, en blodig underhållning.


FILMEN FÅR:

Det har blivit en del skitfilmer här i bloggen på sistone och varför bryta trenden? Jag stannar därför kvar på sex spåret och kastar mig därför in i Live Feed som verkade vara en rätt så bra film när jag läste på DVD omslaget. Men det jag sedan mötes av var allt annat än bra och orden skit, skräp och fördärvligt tycks istället passa in. Live Feed är nämligen filmen som bjuder på ett värdelöst skådespel och som har ett manus som är värre än Arne Banan själv. Karaktärerna är av den värsta sorten och tycks sakna all form av IQ och de sätter därför sig själva i klistret hela jävla tiden utan att skapa någon form av spänning. Eftersom filmen är så fruktansvärt överdriven och överspelad så kan den inte bli bra och jag gjorde mitt bästa för att överleva plågan som levererades framför mina ögon i 1 timmer och 21 minuter.

Photobucket
Ni ser på när ett djur blir slaktar, vänta bra. Snart är det er tur...

Vägen mot filmens slut var en plåga som kommer jaga mig förresten av livet. Det finns inte en enda skådespelare som kan leverera sin repliker på ett smidigt sätt utan allt låter inövat eller som om de läser ifrån ett papper. Handlingen är dessutom av värsta sorten och bara tanken på att någon ens skulle få för sig att gå in på en porrklubb som den vi få se här i filmen är inte möjligt. Allt är smutsigt och äckligt men ändå så går kompisgänget in för att ha lite kul. Vad de kallar för "kul" vänds snart ut och in och blir till en slaktstuga i porr-leklandet. Men kompisgänget har tur eftersom en främling vill leka hjälte och springer in för att rädda de som fortfarande är vid liv och detta är något som självklart går käpprakt åt helvete.

Photobucket
En styckad kropp.

Live Feed är inte bara smutsigt, dålig och innehåller kassa skådespelare, utan hela jävla filmen är dessutom riktigt jävla värdelös. Det finns inte något som är bra med filmen eftersom allt är så överdrivet och då menar jag allt. Blodet sprutar hej vilt åt alla håll och kanter, de galna karaktärerna är lite för galna och de vanliga människorna som sätter sig själva i klistret är lite för extrema. Och för att göra saker och ting ännu lite värre så slaktas en hud i början utav filmen, något vi tak o lov inte få se men vi vet att det händer och detta är självklart något som får mig att se rött.

Photobucket
Den feta slaktaren.

Det blir ett blodbad av inte dess like och jag sitter snällt vid sidan om och skrattar, med undantag för hundscenen. För även om det inte är meningen så blir hela situationen lite komisk och istället för att bli rädd så blir jag bara underhållen på fel sätt. Live Feed är med andra ord en utav många skitfilmer jag har tagit mig igenom på sistone.

Photobucket
Who's the bitch now, bitch?
 
*Betygssystemet

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: