The Scandinavian Sci-fi, Game & Film Convention i Malmö 2012

Photobucket
Bara några dagar innan The Scandinavian Sci-fi, Game & Film Convention skulle dra igång i Malmö så inträffade det ett avhopp.

Robert Patrick fick i sista stund hoppa av mässan och sitt besök i Sverige då han har fått en ny roll i en serier vars pilotavsnitt skulle börja spelas in lagom till hans sverigebesök. Han hälsar till alla sina svenska fans och han hoppas på att få en ny chans att komma till mässan.
I sista sekund fick arrangörerna till mässan tag på en ny gäst och det var ingen mindre än Lance Henriksen som anlände till Sverige med kort varsel för att delta på mässan.

PhotobucketPhotobucketPhotobucket

The Scandinavian Sci-fi, Game & Film Convention pågick under lördagen och söndagen den 3-4 mars 2012 och jag fanns självklart på plats tillsammans med mina nördiga vänner Patrik, Stina och Linda. Där gled vi runt i godan ro, bland Sveriges alla nördar, för att uträtta några ärenden, vill säga för att fiska autografer från "världens alla kändisar" inom Sci-fi och Skräck.

Photobucket


Min plan var egentligen att norpa åt mig hela 5 styckena autografer men i slutändan blev det bara 3 då jag tyckte det skulle bli lite för dyrt med 5. Jag tog de som enligt mig var viktigast men nu i efterhand ångrar jag lite att jag inte tog Kristanna Loken's. Men jag ska nog få tag på den på något vänster.

Men viktigast av dom alla var självklart min tv-kärlek Joe Flanigan (John Sheppard i Stargate: Atlantis) som blev smickrad när jag sa (samtidigt som jag höll på att svimma): "Oh gosh, you're even more handsome in real life" eftersom de som hade varit där innan hade sagt att han såg trött och sliten ut. Och visst såg han sliten och jävligt bakfull ut, men det gjorde ingen skada på hans snygga yttre och inte heller tog hans fina inre någon skada av alkoholresterna som fanns i hans kropp. Joe var en trevlig och skön prick, men jag kan tyvärr inte kan komma ihåg mycket utav händelsen. Jag var helt enkelt i chock.

Photobucket
En något bakfull, men ack så vacker Joe Flanigan.

Photobucket
"Joe ler flörtigt mot Lina Gustavsson" som Patrik skev på Facebook.

Photobucket
Joe Flanigan's autograf finns nu mer på min käraste ägodel, min Stargate: Atlantis box.


Efter Joe skuttade jag bort till den näst viktigaste personen på mässan, Lance Henriksen som är med i min favorit film Aliens där han har rollen som Bishop.
Lance var nog den som var trevligast av alla då han berättade en historia om en annan Lina som han en gång hade hjälpt, och bara för att jag tydligen påminde honom om henne så skrev han: "Lina, I Help" undertecknat med sitt namn på min fina Alienbox. Det fick i alla fall mig att känna mig lite speciell.

Photobucket
Jag blev faktiskt lite chockad när jag såg hur gammal Lance Henriksen hade blivit. Han blir hela 72 år den 5 maj, så kändisar förblir tydligen inte unga de heller.

Photobucket
Men trots sin höga ålder så var Lance den som såg piggast ut på mässan. Han for upp och ner och pratade med allt och alla som fanns runtomkring.

Photobucket
Lance Henriksen's autograf är den som syns längst ner, ovan har vi Jenette Goldstein's.

Photobucket
Patriks son Johny med självaste Lance Henriksen.


Efter Lance hoppade jag vidare till nästa stjärna, nämligen Jenette Goldstein som vi kan se i rollen som Vasquez i Aliens. När jag stod framför Jenette så råkade jag distrahera henne med mitt pladder så hon missade att skriva "To Lina" innan sitt namn. Men det gör inget, för det är ändå autografen som är viktigast. Vad jag sa och vad hon sedan svarade kommer jag inte ihåg eftersom jag nog var lite hypad efter att ha mött alla mina idoler.

Photobucket
Jenette Goldstein var en glad prick.

Photobucket
Jenette Goldstein signerar min Alienbox och jag stod där med mitt löjliga leende som jag inte kunde tvätta bort på hela dagen.

Photobucket
Jenette Goldstein's autograf är den som syns längst upp och därunder har vi Lance Henriksen's.


Det var de tre autograferna som jag tog och jag skippade Kane Hodder och Kristanna Loken's. Men Patrik han såg Kane som en gud och norpade därför hans på en bild.

Photobucket
Kane Hodder signerar en bild åt Patrik.

Photobucket
Och Patrik tryckte precis som mig upp kameran i nyllet på sin, inte min, idol.

Photobucket
Kane Hodder autografen som tillhör Patrik.


Annars så var dagen lyckad och jag och Stina blev dessutom två lämpliga offer för Jason Voorhees. Den stackars snubben under masken hade precis hade klängt av sig dräkten för att få andas när han så glatt fick hoppa i den igen för att vi skulle få ta ett par bilder.

Photobucket
Photobucket
Photobucket


Här under följer ett gäng andra bilder ifrån mässan:

Photobucket
Filmrekvisita ifrån Aliens.

Photobucket
Kim Hartman ifrån serien Allo Allo såg rätt så ensam och uttråkad ut.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Star Wars gänget.

Photobucket
V gänget.

Photobucket
Och vad fan nu detta ska föreställa vet jag inte säkert, men jag tror det är ett Airsoft gäng.


Photobucket

Kommentarer
Aficionadon säger:

Lance Henriksen är nog den trevligaste kändisen jag träffat, han var hur trevlig som helst när jag träffade honom i Göteborg 2008. Tog då tre autografer och ett photoshoot med honom.

2012-03-04 Kl: 22:01:14
URL: http://aficionadon.blogg.se/
placebohoe säger:

Vill också gå på en filmmässa snart, var alltför längresedan ;)



SV: Om jag fick bestämma så skulle alla som var med i mina tävlingar åtminstonde vinna en gång var, men nu lottar jag vilket gör det lite svårare :P Men man ska ju alltid försöka va med :)

2012-03-04 Kl: 22:56:53
URL: http://placebohoe.blogg.se/
miesszko säger:

hej var Kane Hodder snäll ps jag hoppas att han kommer till Stockholm 2012

2012-03-05 Kl: 10:31:20
Micke säger:

Verkar som du hade det riktigt trevligt på mässan. Gjorde du några fynd där?

2012-03-05 Kl: 17:17:28
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Lina (A Freak Like Me) säger:

Svar Miesszko: Jag pratade faktiskt inte med Kane Hodder utan stod bara och studerade när min vän norpade en autograf. Men vad jag förstod så var han trevlig iaf.



SV Micke: Inga fynd förutom autografer =)

2012-03-05 Kl: 18:36:22
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Emy säger:

Eeep! Tror jag såg dig på mässan! Var så klart för hypad över att vara i samma sal som Joe Flanigan att jag bara glömde allting. Helt klart en av dem bästa dagarna i mitt liv. Kul att du dokumenterade allting :) Tog du någon bild med Joe? Så kallade "photo session"-bild?

2012-03-05 Kl: 19:26:25
Sami säger:

Det finns en film som jag och kompisen gjorde om mässan och mina träffar med kändisarna, samt mina pratstunder med dom :) Alla var väldigt trevliga!, Kane var lite speciell, dock på ett positivt sätt:)



Här är filmen:

http://ihyttan.wordpress.com/2012/03/04/min-traff-med-kandisarna-the-movie/



Fint reportage du gjort från mässan Lina :)

2012-03-05 Kl: 19:28:49
URL: http://www.ihyttan.wordpress.com
Maol säger:

Vilken chock för mig att se dessa kändisar åldras. Men jag är ju fast i filmvärlden där alla förblir unga.

Visste inte att Lance är vithårig och den tuffa bruden i Aliens ser tantig ut idag. Varför måste man åldras? :(

2012-03-05 Kl: 19:33:06
URL: http://monstars.blogg.se/
Lina (A Freak Like Me) säger:

SV Emy: Nej, jag nöjde mig med vanliga autografer. Tycker det skulle bli lite för dyrt med båda delarna. Jag var faktiskt rätt så dålig på att ta bilder jag med, jag har plockat kort ifrån mina vänner som var där eftersom jag bara tog några styckena.

2012-03-05 Kl: 20:06:35
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Sami säger:

Sv: förstår det :) vilken reaktion man fick för den bilden av Goldstein :)

2012-03-05 Kl: 20:57:43
URL: http://www.ihyttan.wordpress.com
Helen Holmberg säger:

Tack för tipset! Helt okej att du lånat V gänget & Malmö airsoft pojkarna :) Jag försöker komma på hur jag ska ha råd med Göteborg och mer mässa, haha

Är så skönt va på mässan man känner sig som eni mängden och inte som en ensam nörd. Ingen dålig filmsamling du har!

2012-03-06 Kl: 10:59:33
URL: http://www.helenholmberg.se

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: