The Expendables 2 (2012)

Photobucket 
The Expendables 2 (Action, Thriller, Äventyr):
Mr. Church samlar återigen ihop The Expendables teamet till något som skulle vara ett lätt jobb. Men något går snett och en av männen mördas under uppdraget. Dessutom förlorar de en stor summa pengar som tillhör Church och nu får teamet än en gång dra på sig de stora vapnen för att samla in det som de har förlorat, dessutom så lockar hämnden
 
 
 
FILMEN FÅR:
Planen var egentligen att jag skulle se om The Expendables kvällen innan jag skulle skutta i väg till biografen för att se The Expendables 2, men eftersom jag hastigt och lustigt bokade om min biljett till premiärdagen så hann jag inte friska upp mitt minne. Och när jag nu, några månader senare, fick filmen i handen tänkte jag göra precis samma sak, friska upp minnet. Men som vanligt blev det inte av utan jag kastade istället in The Expendables 2 i DVD-spelaren och hoppades på att mitt minne skulle vakan till liv. Men det gjorde aldrig riktigt det och därför är minnet av den första filmen något vagt. Men jag kan ändå säga som så att jag uppskattade den här filmen något mer eftersom de har dragit in lite mer humor och drev med skådespelarnas tidigare karaktärer, vill säga de karaktärer som har gjort dom kända.
 
Photobucket 
Trench: "I'll be back".
Church: "You've been back enough. I'll be back".
Trench: "Yippee-ki-yay... Who's next, Rambo?".
 
När jag såg filmen på bio så gick det snart upp för mig att The Expendables och The Expendables 2 är en film som är mer tilltalande för manliga könet och detta eftersom biosalongen då var så gott som fullsatt av män. Mitt i smeten satt jag och kanske 9-10 andra tjejer som säker hade blivit medtvingade av sina pojkvänner, resterande 140 biobesökare var alltså pojkar och män. Och detta får mig självklart att undra vad det är för fel på den kvinnliga befolkningen. Varför kan kvinnor inte inse att det är de actionladdade filmerna som är bra och att drama och komedifilmer bör komma i andra hand? Jaja, det är deras förlust.
 
Photobucket
Det finns faktiskt en kvinnlig karaktär i filmen, så ni behöver inte vara rädda att det ska bli för manligt.
 
När The Expendables 2 nu spelades upp på min teve så kändes det konstigt att se hur dessa actionhjältar har blivit till åren och vår Dolph Lundgren ser numera ut som att vara en uteliggare. De andra var sig lika men jag förstod inte riktigt meningen med att dra in en ny och ung "stjärna" som Liam Hemsworth i filmen, han platsar inte riktigt in och därför kunde jag inte heller känna något direkt medlidande när hans karaktär Bill fick sätt livet till relativt snabbt. Visst var det lite tragiskt men jag kände ändå en form av glädje när han försvann och att de riktiga bad boysen fick ta över. Några av de gamla karaktärerna är visserligen borta och in kommer nya, en del gör bara en snabb och kort medverkan medan andra fick en större plats på duken.
 
Photobucket
Bad Boys och en liten tös.
 
The Expendables 2 är en film som börjar starkt och våldsamt och detta håller i sig nästan rätt igenom hela filmen, men det finns självklart stunder då allt tonas ner och blir lite mer långdraget och stillsamt. Precis som i förra filmen finns det brister på talangen och det märks tydligt att de flesta av skådespelarna är B-skådisar som borde ha öva lite mer på att leverera sina repliker på ett smidigt sätt. Men det är ändå en del av filmens brister som gör den charmig och jag hoppas nästan på att det kommer en del 3 i actionsagan.
 
Expendables-2_13_zps8949252c
"Are you afraid of me? You should be".
 
The Expendables 2 lever lite på sin humor och detta är något som har retat upp en del folk, men jag tillhör i alla fall en av dom som finner filmen både bra och underhållande just på grund av den komiska biten. Så i mina ögon är The Expendables 2 en liten pärla på havets botten och allt som krävs är en djupdykning som förhoppningsvis kommer få dig att hitta skatten. 
 
Photobucket
"My shoe is bigger than this car!"
 

FILMINFORMATION:

Originaltitel: The Expendables 2.
Svensk titel: The Expendables 2.
Genre: Action, Thriller, Äventyr.
Skådespelare: Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Chuck Norris, Jean-Claude Van Damme, Terry Crews, Bruce Willis, Randy Couture, Arnold Schwarzenegger, Liam Hemsworth, Nan Yu m.fl.
Regi: Simon West.
Filmmanus: Richard Wenk och Sylvester Stallone.
Speltid: 98 min.
Språk: Engelska.
Produktionsland: USA / Bulgarien.
Utgivningsår: 2012.
Taglines: "Back for War".
Åldersgräns: Rekommenderad från 15 år.
Biorelease: 22 Augusti 2012.
Distributör: Noble Entertainment.
DVD och Blu-rayrelease: 12 December 2012.
Köp filmen på DVD hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Köp filmen på Blu-ray hos: Discshop, Cdon och Ginza.
Filmserien består av: The Expendables (2010)
                                   The Expendables 2 (2012)
                                   The Expendables 3 (2014)

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: