Oturen fortsätter, del 35

Jag lyckade ju norpa åt mig en utav de tre sista utgåvorna av den limiterade Blade Runner - 30th Anniversary Ultimate Collector's Edition på Discshop, men lyckan blev som vanligt inte långvarig.
 
Till min stora förvåning så fick jag paketet levererat hem till dörren av min brevbärare, något som annars aldrig händer, och kartongen var dessutom helt. Inte ens ett litet märke syntes.... men innehållet skramlade självklart runt ändå (och då var det inte sakerna i boxen som jag hörde, utan ett klassiskt i-tusen-bitar-ljud).

Jag öppnade paketet och möttes då direkt av två synliga skador på själva boxen, en stor fet jävla rispa vid boxens överkant och en liten spricka vid plasten där man kan se delar av boxens innehåll. Irritationen började genast växa sig stor eftersom jag visste att alla exemplar på Discshop nu var slut.

Jag bet ihop och öppnade boxen, tog ut innehållet som är i en form av en "bil", en bok, ett kort och ett Blu-ray fodral innehållande tre skivor. Till min stora förvåning så verkade alla saker vara okej, men Blu-ray fodralet var i bitar och dess innehåll skramlade runt. Tack o lov så satt alla skivorna fortfarande på plats och det var istället de små plastbitar av fodralet och det extra skivfacket som förde oväsen. Jag kände då att jag nästan kunde andas ut, för ett nytt fodral är ju inte så svårt att fixa, men när jag tittade närmare så kom ilskan tillbaka.
Filmens omslagsbild har självklart spruckit tillsammans med fodralet och det lär inte gå att byta ut eftersom filmen inte längre är tillgänglig.
 
Först tänkte jag nöja mig med en kompensation i form av ett nytt Blu-ray fodral, någon form av ersättning och själv tejpa ihop omslagsbilden (vilket jag också gjorde men det blev inte bra nog). Men så slog det mig att boxen måste ha varit trasig när de på Discshop paketerade den. För var boxen hel när den paketerades så borde ju även själva paketomslaget vara skadat och det är det ju inte. Jag har med andra ord blivit tilldelad en trasig utgåva och det finner jag mig inte i.

Så nu är mejl nummer 2 skickat till DS där jag säger att jag inte vill ha någon ny box eller några kompensationer som jag tidigare föreslog, utan att jag helt enkelt bara vill skicka tillbaka boxen och makulera köpet. Vad de sedan gör med boxen skiter jag blanka fan i, de kan köra upp den i röven om de så vill bara jag slipper den.

Samma utgåva av filmen är förövrigt nu beställd hos Amazon, till ett pris av 324 kronor.
 
Photobucket 

Kommentarer
David säger:

Sjukt hur dåligt paket hanteras i din stad. Jag har aldrig haft något problem med någon film jag köpt. Oavsett leverantör.

Svar: Det är nog mest bara jag som har otur här nere, men just i detta fallet så var det Discshop själva som paketerat en trasig utgåva. För det fanns inga skador på paketet och det borde det finnas om posten var skyldig.
...Liiinna

2012-12-04 Kl: 19:08:06
Monstars - Sticker utanför ramarna säger:

Attans vilken otur du har!
Skivorna i Turtlesboxen jag beställde låg lite rörigt när jag öppnade bilen men som tur var allt helt. Men jag var lite orolig ett tag eftersom det blev ett dyrt köp. :P

Svar: Otur är mitt andranamn, eller första namn kanske.
Det är därför som jag inte riktigt tycker om att köpa ifrån utlandet. Blir något fel så blir det bara så jobbit. Men det sägs att Amazon (köpt du den där?) ska vara bra på att fixa grejer om något nu skulle bli fel, men man måste ju kunna formulera sig på engelska och det kan ju inte jag.
...Liiinna

2012-12-04 Kl: 19:18:46
URL: http://monstars.blogg.se
Annie Roos säger:

Svar: Jag håller med, Bones var lite för underligt för min smak faktiskt. Lite overkligt liksom, men det var väl grejen, att det skulle vara helt annorlunda. Ett kul sätt att testa gränserna för vad vi som tittar vill ha kanske? :)

2012-12-04 Kl: 22:31:21
URL: http://seriesoffan.blogspot.se
Micke säger:

Tar din otur aldrig slut?

Svar: Nej, det verkar inte så i alla fall.
...Liiinna

2012-12-05 Kl: 12:47:36
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Monstars - Sticker utanför ramarna säger:

Jag tycker amazon är bra pga utbudet och så har jag aldrig haft några problem. Så om de är lätta att lösa hos amazon vet jag inte...yet.

2012-12-06 Kl: 19:19:14
URL: http://monstars.blogg.se

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: