Contraband (2012)

Photobucket 
Contraband (Action/Kriminalare/Drama):
För att skydda sin frus lillebror kastar Chris sig återigen in i en bransch som han sedan länge har lämnat. Nu måste han smuggla över en stor summa pengar för att betala av sin svågers skuld, ett jobb som inte blir allt för lätt då en del problem uppstår på vägen.  
 
 
FILMEN FÅR:
Contraband är ett blindköp som visade sig vara riktigt bra, eller i alla fall bra mycket bättre än vad jag hade kunnat tro. Det var lite jag visste om filmen innan jag började titta på den, jag visste ärligt talat inte ens vad den skulle handla om men det blev snart klart för mig att det handlade om smuggling och då blev jag även något skeptisk. Sådana filmer brukar nämligen inte falla mig i smaken och därför blev jag glatt överraskade när Contraband gick emot strömmen och fångade mitt intresse.
 
Photobucket
Det är viktigt att inspektera smuggelgodset.
 
Mark Wahlberg, som vi ser i rollen som Chris Farraday, visar än en gång vad han går för och han lyckas prestera bra i ännu en film som förvånar mig på ett bra och överraskande sätt. Ben Foster som vi ser i rollen som Chris bästa vän Sebastian imponerar allt mer på mig ju fler filmer han medverkar i. Jag vet inte varför men jag har dessutom byggt upp en lite förkärlek till honom även om han oftast syns i lite små äckliga roller, en roll som han även tar sig an här i Contraband. Kate Beckinsale gör däremot inget större intryck på mig när hon spelar Chris skräckslagna fru Kate. Hon är faktiskt rätt så blek och tar inte heller upp en så stor plats, men hon gör i alla fall det hon ska för att fylla ut en funktion i filmen.
 
Photobucket
Man gör vad man måste när familjen är i fara
 
Contraband visar upp ett förtroende för någon som man inte borde ha och ett svek som ingen kan förlåta och det är just detta som gör filmen lite spännande. Det är dessutom helt otroligt vad en person är villig att göra bara för att skydda den han älskar och detta leder självklart till att en del dumma beslut tas medan andra kan ses som riktigt bra, ni förstår vad jag menar när ni har sett filmen. Contraband är kanske inte den bästa smuggelfilmen som finns där ute men det är definitivt en av de få som jag kan uppskatta och tycka om, så det säger en hel del om filmen. Dessutom kan jag tillägga att Contraband är en remake på den isländska filmen Reykjavik-Rotterdam, ifall ni nu skulle tycka att ni känner igen vissa saker i handlingen.
 
Photobucket
Kan man verkligen lita på sina vänner?
 

Kommentarer

bloglovin A Freak Like Me... - ...Sci-Fi Geek! Om filmer, serier och allt däromkring.

Kommentera inlägget här:
Jag svara på alla kommentarer här i min egna blogg men jag besöker självklart även din om du har en.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):


URL/Bloggadress:


Kommentar: